قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی با ایجاد گروه‌های تکفیری درصدد تضعیف توان امت اسلامی هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر برجام از سوی آمریکا لغو شود، به جایگاه بین المللی این کشور ضربه وارد می شود.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش جمهوری های برای لغو برجام با طرح شکایتی به دادگاه قانون اساسی کشور آمریکا اظهار داشت: برجام مصوبه رسمی، قانونی و تایید شده از سوی دولت آمریکا است واگر بخواهند خلاف برجام عمل کنند عملا به حیثیت  بین المللی خودشان ضربه خواهند زد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی  با بیان اینکه برجام  مسیر ارتباطات بین المللی را تغییر داده است، ادامه داد: برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک، مسیرهای قانونی طی شده است و باعث شد مسیر روابط بین الملل در کشورها تغییر کند بنابراین همه کشورها متعهد باید بر اساس توافق انجام شده گام بردارند.

وی گفت: ایران نیز بر اساس منافع ملی تلاش دارد در حوزه های اقتصادی پول های بلوکه شده را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت کند. دنیا بداند ایران تا جایی که طرف مقابل بر تعهدات خود در اجرای برجام پایبند است، به تعهدات خود عمل می کند.

مذاکرات سیاسی برای بررسی شکایت ها بین ایران و آمریکا

بروجردی با بیان اینکه دادگاه داخلی آمریکا نمی تواند توافق بین المللی را لغو کند، اظهار داشت: طرح چنین شکایت هایی در دادگاه های داخلی کشورها بسیار زیاد است. در ایران نیز حجم قابل توجهی از شکایت های مردمی از آمریکا به ثبت رسیده است.

به گفته این نماینده اگر قرار باشد زمانی به شکایت های ایران و آمریکا از یکدیگر پرداخته شود لازم خواهد بود مذاکرات سیاسی بین دولتمردان تهران و واشنگتن بر قرار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که حجم شکایت های ملت ایران از آمریکا به دلیل مجموعه های مختلف جنایت این کشور از کودتای ۲۸ مرداد، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، بسیار زیاد است. با این حساب در زمینه طرح شکایت، تعداد شکایت های ملت ایران بسیار بیشتر از طرف مقابل است.

دیدگاه ها