مشکلات منطقه نتیجه سیاست های استعماری امریکا و برخی کشورهای غربی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخبگان و اساتید کشور افغانستان گفت:ظلمی که به کشورهای اسلامی روا داشته می شود نتیجه سیاست های استعماری و استثماری آمریکا و برخی کشورهای غربی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نخبگان و اساتید کشور افغانستان امروز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست و برادر از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و افغانستان به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان و اساتید افغانستان در ایام الله فجر با تشریح زمینه های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران رابطه صادقانه امام خمینی(ره) و ملت این کشور بود و این انقلاب گویی برای جهان و به ویژه کشورهای مسلمان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرصه های مستعد برای ارتقای مناسبات ایران و افغانستان گفت: پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی بستر مناسبی برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین است.

وی افزود: دو کشور از قابلیت های بالایی برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید با مساعی مقامات دو کشور اساتید و نخبگان ایران و افغانستان از آنها به نفع دو ملت و منطقه استفاده کرد.

بروجردی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و برخی تحرکات امریکا و کشورهای غربی در کشورهای اسلامی گفت: مشکلات منطقه و ظلمی که نسبت به کشورهای اسلامی شکل گرفته است نتیجه سیاست های استعماری و استثماری امریکا و برخی کشورهای غربی و کمک های مالی همپیمانان منطقه ای آنان و در یک کلام اسلام ستیزی است.

بروجردی همچنین با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی در پشت سر گذاشتن ترحیم ها گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با شکست تحریم ها فضای جدیدی برای ارتقای همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای دوست و همسایه ایجاد کند که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما به طور جدی در جهت تحقق و ارتقای امنیت و گسترش صلح و دوستی در جهان تلاش می کنیم.

نخبگان و اساتید کشور افغانستان نیز در این دیدار خاطرنشان کردند: ایران کشوری با ثبات در منطقه است که نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت در منطقه دارد و افغانستان با درک این واقعیت، خواهان افزایش نقش آفرینی ایران در معادلات منطقه است.

این گروه در پایان با ابراز خرسندی از دیدارشان از جمهوری اسلامی ایران از افزایش رفت و آمدهای میان دو کشور استقبال کردند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها