توان هسته‌ای ایران نابودشدنی نیست

قم – رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما بر دانش هسته‌ای تسلط کامل داریم و دشمنان دیگر توانایی جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را ندارند.


 

علاءالدین بروجردی شامگاه سه‌شنبه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین‌العابدین(ع) و از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت و عظمت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب در ایران، آمریکایی‌ها حضور داشتند و بیش از ۶۰ هزار مستشار این کشور در مسائل مختلف ایران دخالت می‌کردند و حتی سفیر آمریکا در ایران، به شاه دستور می‌داد و امر و نهی می‌کرد.

وی بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب صهیونیست‌ها نیز در کشور نفوذ داشتند و نفت ایران برای آن‌ها ارسال می‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایطی که پدید آمده است؛ قابل مقایسه با گذشته نیست که باید قدردان این انقلاب و دستاوردهای عظیم آن باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: امروز شاهدیم که تعدادی از تفنگداران آمریکایی در آب‌های مرزی ایران دستگیر می‌شوند که این امر نشان از اقتدار، عزت ملی و توان نظامی کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون کشوری نتوانسته در برابر زورگویی‌های آمریکا ایستادگی کند، افزود: تنها کشوری که به خواسته‌های آمریکا «نه» گفته ایران است و این نشان از توان و قدرت کشور در عرصه‌های مختلف است.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه یکی از سنت‌های الهی یاری کسانی است که دین او را یاری و حمایت می‌کنند، افزود: اقشار مختلف ملت ایران در طول سال‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هر آنچه که از جان و مال داشتند به عرصه آوردند تا دین خدا را یاری کنند و به همین دلیل خداوند نیز پیروزی و نصرت را به آنان هدیه داد.

وی با اشاره به شرایط کشورهای همسایه ایران از جمله افغانستان اظهار داشت: امروز دیداری با نخبگان افغانستان داشتم که در این دیدار به آنان گفتم ما از این که مسئولان افغانستان قرارداد کاپیتولاسیون را با آمریکایی‌ها امضا کرده‌اند تعجب می‌کنیم و این بدان معنا است که یک آمریکایی در این کشور می‌تواند دست به هر کاری بزند در حالی که مصونیت از پیگیری‌های قضایی و قانونی دارد.

بروجردی، ادامه داد: آمریکایی‌ها در هر کشوری که می‌روند این قانون را وضع می‌کنند در حالی که در عراق با مخالفت مجلس و احزاب و مسئولان عراقی مواجه شدند و عراق زیر بار این خواسته نامشروع آمریکایی‌ها نرفت چرا که در فرهنگ این مردم هیهات من الذله وجود دارد.

وی اضافه کرد: آمریکا تصور می‌کرد که با حمله به عراق می‌تواند در این کشور حکومت کند و در این راستا هزینه‌های زیادی را متقبل شدند و با وجود هزینه ۱۲ میلیارد دلاری در این کشور، به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌توانند حضور فیزیکی در این کشور داشته باشند.


 

برای حل مشکلات عراق سه دور با آمریکا مذاکره کردیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی در عراق و سوریه وی را یکی از شاگردان تربیت یافته مکتب امام راحل برشمرد و ابراز داشت: به درخواست آمریکایی‌ها و برای برون رفت از مشکلاتی که در عراق پدید آمد ایران اسلامی قبول کرد تا طی سه مرحله با آمریکایی‌ها به منظور حل مشکلات کشور و ملت مسلمان عراق وارد مذاکره شود.

وی افزود: در برهه‌ای آمریکایی‌ها از ایران تقاضا داشتند تا از فضای هوایی ایران برای حمله به طالبان در افغانستان استفاده کنند که مقام معظم رهبری با این امر مخالفت کردند در حالی که پاکستان فضای زمینی و هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار داده بود.

بروجردی، با اشاره به موفقیت‌هایی که نیروهای نظامی کشور در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به دست آورده است، افزود: شکار پهباد آمریکایی برای این کشور غیر قابل تصور بود و جوانان ایران توانستند با مهندسی معکوس مدل ایرانی آن را بسازند و از آن رونمایی کنند.


 

ایران امروز یکی از قدرت‌های موشکی در دنیا است

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی یکی از قدرت‌های موشکی در دنیا است، افزود: یکی از عواملی که موجب بازدارندگی حمله دشمنان به ایران شده است همین بالا بودن توان نظامی کشور است و تهدید رژیم صهیونیستی و آمریکا به حمله نظامی به ایران بیهوده بوده و توان نظامی ما معادلات در منطقه را به هم زده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زمانی به ایران اجازه استفاده از ۲۰ عدد دستگاه سانتریفیوژ به منظور تحقیقات علمی و دانشگاهی نمی‌دادند، افزود: در سال‌های ابتدایی مذاکرات هسته‌ای وزیر خارجه انگلیس می‌گفت که حتی دو عدد هم به شما نخواهیم داد اما این در حالی است که با استقامت ملت ایران امروز دارای هزاران سانتریفیوژ هستیم.


 

در دانش هسته‌ای تسلط کامل داریم

بروجردی، ادامه داد: امروز ما بر دانش هسته‌ای تسلط کامل داریم و اوباما هم بر همین اساس آن جمله تاریخی را بیان کرد که اگر می‌توانستیم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم؛ این در حالی است که آنان دیگر توانایی جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را ندارند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اذعان دارند که ما نمی‌توانیم، اما امام راحل از همان ابتدای انقلاب اسلامی فرهنگ «ما می‌توانیم» را در جامعه مطرح و بر آن تأکید کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز دانش هسته‌ای ایران اسلامی را نمی‌توان نه با بمباران و نه با هیچ ترفند دیگری از دست کشور خارج کنند و شرایط ما به‌گونه‌ای است که هر لحظه می‌توانیم ده‌ها و صدها سانتریفیوژ را تولید و آن را وارد چرخه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایطی که پس از اجرای برجام پدید آمده است، اظهار داشت: در سفرهای اخیر دولت به کشورهای اروپایی قراردادهای خرید هواپیما منعقد شده است که برخی‌ نسبت به آن انتقاد می‌کنند در حالی که ناوگان هوایی ما به دلیل فرسوده بودن بارها دچار سانحه شده و به همین دلیل وزیر مربوطه را بازخواست می‌کنیم و ما باید بپذیریم که در حال حاضر نمی‌توانیم هواپیما تولید کنیم و باید برای رفاه حال شهروندان که در طول سال با همین هواپیماها به مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی می‌روند تلاش کرد.

بروجردی ادامه داد: در عین حال باید جلوی نفوذ در کشور را گرفت و آن را مدیریت و دارایی‌های کشور را باید در چرخه درست هزینه کرد.


 

انتقاد از سخنان برخی مسئولان علیه شورای نگهبان

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با انتقاد از سخنان علیه شورای نگهبان، ابراز داشت: امروز متأسفانه شاهد زیر سئوال بردن شورای نگهبان هستیم در حالی که قانون این حق را به شورای نگهبان داده است تا برای احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات تصمیم بگیرد و کسی نمی‌تواند شورای نگهبان را زیر سئوال ببرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: برای داشتن قانون اساسی کشور خون‌های بسیاری ریخته شده است و دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید به همین سادگی و با بیان چنین سخنانی آسیب و ضربه ببیند.

دیدگاه ها