معرفی شهدای انقلاب اسلامی بروجرد: حسین فهمیده ی شهرستان بروجرد

در حالی که خورشید بی رمق پائیزی پرتو خود را جمع می کرد شهر بروجرد با تیر دژخیمان به خون نشست و خون دانش آموزی مظلوم و بیگناه سنگ فرش خیابان را رنگین ساخت و سرمای پائیزی با خون او گرم شدو تظاهرات تا پاسی از شب در نقاط مختلف شهر ادامه داشت .


 

 شهید احمد کزازی درسالهای تاریک ازظلم و ستم شاهنشاهی درخانواده ای فقیر ولی با ایمان و در خانه ای کوچک اما با صفا ومعنویت الهی درسال ۱۳۴۴ در شهر بروجرد متولد گردید .

دوران کودکی او بدلیل مشکلات خانواده با سختی گذشت و او  همواره در فکر بود که به نوعی از سختیها و رنج زندگی بکاهد و با سن اندک خویش جوانب مختلف رابررسی می کرد ودر مورد فاصله طبقاتی و تبعیض تفکرمی نمود او دارای چهره ای زیبا و اخلاق خوب و پسندیده بود .

سعی می کرد با کار کردن به هر شکل ممکن نقشی در رفع مشکلات خانواده داشته باشد در ایام فراغت و فصل تابستان تنقلات و آدامس می فروخت ودرآمد ناچیزی از این راه بدست می آورد تحصیلات را تا مرحله راهنمایی ادامه دادکه همزمان بود باشکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و  او که سالها در اثر فشار وسختی منتظر روزی بود که بتواند بهمراه سایر برادران  و خواهرانش دوران سیاه و تبعیض را به هم بریزد به خیابانها آمده و در تظاهرات شرکت جدی و فعال داشت .

تا اینکه در یک روز سرد درتاریخ ۲/۸/۱۳۵۷ در حالی که خورشید بی رمق پائیزی پرتو خود را جمع می کرد شهر بروجرد با تیر دژخیمان به خون نشست و خون دانش آموزی مظلوم و بیگناه سنگ فرش خیابان را رنگین ساخت و سرمای پائیزی با خون او گرم شدو تظاهرات تا پاسی از شب در نقاط مختلف شهر ادامه داشت .

پیکر کزازی را به بیمارستان بردند اما آن روح منتظر پرواز کرده بودو جسم خاکی را برای ما هدیه فرستاده بود .

جسم پاک او غریبانه به گورستان بهشت شهداء حمل شد و در کنار سایر شهداءبه خاک سپرده شد بپاس تقدیر از این شهید مدرسه راهنمایی محل تحصیلش را بنام او نامگذاری نمودند .

او درحالی این دنیا را وداع گفت که بیشتر از ۱۳ سال نداشت و الگوی یک دانش آموز مبارز و مکتبی بود .

نویسنده : ابراهیم پوربهرام
مطالب مشابه
دیدگاه ها