بروجردی: آمریکا و متحدانش به استفاده ابزاری از تروریسم در جهت اهداف نامشروع روی آورده‌اند

 

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تقدیر از نقش روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: مبارزه جدی روسیه با گروه های تروریستی در سوریه بسیار ارزشمند است.


«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران پیش از ظهر امروز یکشنبه ۴ بهمن با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در آغاز این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: گسترش هر چه بیشتر ارتباطات دوستانه ایران و روسیه از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این راستا سفر مقامات بلندپایه دو کشور نقش مهمی در ارتقای سطح همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر آتی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه به تهران افزود: توسعه همکاری های پارلمانی میان مجالس ایران و روسیه مورد توجه و پیگیری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

*آمریکا و متحدانش به استفاده ابزاری از تروریسم در جهت اهداف نامشروع روی آورده‌اند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از نقش روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: در شرایطی که آمریکا و برخی متحدانش در منطقه به استفاده ابزاری از تروریسم در جهت اهداف و منافع نامشروع خود روی آورده اند، مبارزه جدی روسیه با گروه های تروریستی در سوریه که با هدف نابودی این پدیده شوم و کمک به بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه انجام می شود، بسیار ارزشمند است.

بروجردی بر لزوم افزایش همکاری های منطقه ای دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در دیدار گفت: توسعه مناسبات با ایران همواره برای روسیه از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات و همکاری های دو کشور در سال های اخیر گفت: هیچ مانعی برای افزایش سطح مناسبات دو کشور در زمینه های مورد علاقه دو کشور وجود ندارد.

*تعیین پیش‌شرط برای کناره‌گیری بشار اسد پذیرفتنی نیست
جاگاریان در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو درخصوص سوریه در روزهای آینده گفت: روسیه معتقد است که فقط مردم سوریه حق دارند برای آینده شان تصمیم بگیرند و دخالت آمریکا و متحدانش در منطقه در امور داخلی این کشور و تعیین پیش شرط برای کناره گیری بشار اسد که رئیس جمهور قانونی سوریه است، پذیرفتنی نیست.سفیر روسیه در تهران در پایان این دیدار بر علاقمندی کشورش برای حضور ایران در ترتیبات امنیتی منطقه از جمله سازمان امنیت دسته جمعی تاکید کرد.
منبع:فارس

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها