تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد فردا آغاز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ۶ هزار و  ۲۲۹ نامزد مجلس شورای اسلامی یک هفته و تا ۸ صبح پنجشنبه ششم اسفند فرصت دارند، با تبلیغات خود، نظر مردم را برای انتخابات هفتم اسفند جلب کنند.

قائم مقام وزیر کشور هم گفت: ۵۱ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند و امروز همه اسامی در فرمانداری‌ها منتشر می‌شود.
حسینعلی امیری گفت: امروز فرمانداران اسامی را در حوزه های مربوطه منتشر می کنند و عملا و رسما کار تبلیغات نامزدهای مجلس از فردا به مدت یک هفته شروع می شود.

 

قائم مقام وزیر کشور روز ششم اسفند را روز ممنوعیت تبلیغات انتخابات هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد و گفت: بنابراین نامزدها و طرفداران و هواداران آنها نباید در روز ششم، هیچ گونه تبلیغاتی را در فضای غیرمجازی و فضای مجازی داشته باشند.
وی در خصوص مجموع کل نامزدهای تایید صلاحیت شده، اظهار داشت: با احتساب عدد قبلی و ۳۸ نفری که اخیرا صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شده، مجموع افرادی که برای نامزدی شورای اسلامی تایید صلاحیت نهایی شدند و شورای نگهبان نظر قاطع خودش را طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرده ۶ هزار و ۲۲۹ نفر است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: اگر تعداد حدود ۱۲ هزار نفر یعنی کل افرادی که برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند را با تعداد تایید صلاحیت شده‌ ها بسنجیم، می بینیم که بالغ بر ۵۱ درصد از افراد ثبت کننده توسط شورای نگهبان در سراسر کشور تایید صلاحیت شده اند.
وی با ابراز خرسندی از نحوه تبلیغات گروه های مختلف سیاسی، اضافه کرد: هر چند برخی از گروه های سیاسی معتقدند که نامزدهای شاخص آنها تایید صلاحیت نشده اما با این افرادی که صلاحیتشان اعلام شده، اعضا و گروه های سیاسی در حال تهیه لیست های انتخاباتی هستند و خوشبختانه احزاب و گروه های سیاسی در این دوره با درایت و عقلانیت با لحاظ شرایط بین المللی و منطقه ای که با آن مواجه هستیم، دارند با موضع انتخابات برخورد می کنند.

قائم مقام وزیر کشور درباره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: وزارت کشور آمادگی تام و تمام از حیث و جنبه برای برگزاری دو انتخابات اندیشیده است و بالغ ۱۸۰۰ نفر از دست اندرکاران انتخابات، بخشداران، فرمانداران، مدیران ستادی وزارتخانه را در ۱۰ استان در قالب همایش های آموزشی و توجیهی به شکل چهره به چهره آموزش داده ایم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: معیار سنی برای حضور در انتخابات ۱۸  سال تمام است و افرادی که در روز هفتم اسفند ۱۸ سال به بالا دارند مجاز هستند که در انتخابات شرکت کنند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ کرسی نمایندگی دارد و در این دوره از انتخابات برای هر کرسی ۲۱ رقیب وجود دارد. دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ؛ هفتم اسفند برگزار می شود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها