اصلاح طلبان بروجرد دلواپس چه هستند؟

در حالی که یک هفته تا انتخابات باقی است و ایام تبلیغات شروع شده است شاهد گسترش بداخلاقی های انتخاباتی از سوی جریان هایی خاص هستیم.


همانطور که پیش از این در خبرها آمده بود اتاق فکر اصلاح طلبان بروجرد با علم به اینکه علاالدین بروجردی به دلیل صلاحیت های متعدد همچون ۱۶ سال گذشته گزینه اول انتخاب مردم شریف بروجرد و اشترینان در انتخابات ۷ اسفند خواهد بود قصد تخریب این چهره بین المللی را دارند.

رسانه های وابسته به این جریان سعی دارند با حرکت هایی ناشیانه وجوهی از شخصیت ایشان را لکه دار کنند که اتفاقا برای مردم همچون روز روشن است. مثلا اخیرا یکی از این رسانه ها سعی کرده بود با تکیه بر آمار ایشان را فردی کم تحرک و کم اثر در مجلس جلوه دهد. این در حالی است که افرادی که از نزدیک با مسائل مجلس شورای اسلامی آشنا هستند می دانند که از حدود ۲۹۰ نفر نماینده مجلس تقریبا ۲۰ نفر چهره تاثیر گذار هستند و از بین آنها به تعداد انگشتان یک دست نمایندگانی هستند که پرونده های مهم و حساس مجلس را مدیریت می کنند که علاالدین بروجردی قطعا یکی از این افراد در چند دوره گذشته بوده است.
در مورد دیگری یک نشریه وابسته به این جریان با استفاده از فنون ژورنالیستی سعی کرده بود ایشان را در تحقق وعده های ۱۶ سال گذشته فردی ناکام جلوه دهد. این در حالی است که پروژه هایی مانند: ارتقاء جایگاه سیاسی فرمانداری بروجرد به فرمانداری ویژه، تاسیس دانشگاه آیت ا… بروجردی، احداث رادیو بروجرد، تبدیل بروجرد به پایتخت انیمیشن ایران، راه اندازی اداره استاندارد بروجرد، احداث بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور در بروجرد و بازسازی مسکن زلزله زدگان بروجرد بخشی از تلاش های به ثمر نشسته این مرد پرتلاش و خستگی ناپذیر است.
بهتر است این جریان سیاسی بداند که در مجلس ششم که اکثریت مجلس در اختیار جناح اصلاح طلب بود و جناب آقای بروجردی برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کردند به عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه بروجرد به مجلس راه پیدا کردند. این مساله نشانگر آن است که اگرچه تحولات سیاسی در کشور و روی کار آمدن یکی از دو جناج اصلی موجود در راس قدرت به عنوان متغیری مستقلی بر روی انتخاب مردم تاثیر گذار است اما پارامتر هایی فراتر از مسائل سیاسی وجود دارد که مردم برای انتخاب نماینده اصلح خود آن را در اولویت قرار می دهندکه به برخی از آنها در ادامه اشاره می شود:
۱- اصالت خانوادگی: علاالدین بروجردی نوه آیت الله العظمی شیخ علی محمد نجفی بروجردی و فرزند آیت الله شیخ محمد ابراهیم نجفی بروجردی است که در سده حاضر همواره ملجا و پناهگاه سیاسی و اجتماعی و دینی مردم بروجرد بوده اند. هنوز هم مردم بروجرد برای گرفتن حاجات خود متوسل به حاج شیخ می شوند و حاجت روا می گردند. از طرفی دیگر ایشان نوه آیت الله سید عبدالحسین لاری ، موسس اولین حکومت اسلامی و مبارز خستگی ناپذیر با استعمارگران انگلیسی در جنوب ایران هستند. در واقع خاندان جناب اقای بروجردی از روحانیون طراز اول و از علمای بلاد هستند و توده های مردم با این خاندان سال هاست که مانوسند و این انس امروز به فرزند رشید این خاندان جناب اقای علاالدین بروجردی نماینده محبوب چهار دوره مردم بروجرد به ارث رسیده است.
۲- تجارب سیاسی: کارنامه سیاسی جناب اقای بروجردی مملو از مسئولیت های مختلف و گوناگون است که باعث شده است ایشان نه در سطح بروجرد و حتی نه در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی به عنوان یک سیاستمدار متبحر شناخته شوند. سفیر ایران در چین، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سناتور بلندپایه مجلس بخشی از عناوین موجود در کارنامه درخشان سیاسی ایشان است.
۳- پرستیژ (وجهه) بین المللی: مردم بروجرد همواره جناب اقای بروجردی را فرزند پرافتخار خود می دانند. سفرهای مهم و تاثیر گذار ایشان به خارج از کشورو ملاقات با شخصیت های مهم بین المللی برای مردم بروجرد همواره مهم بوده است. فقط برای ذکر یک نمونه می توان به سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه همزمان با اعلام حمله نظامی ایالات متحده به سوریه در شهریور ۱۳۹۲ اشاره کرد که سیر تحولات را به نفع محور مقاومت در منطقه تغییر داد و حمله آمریکا به سوریه را لغو کرد.
این موارد تنها نمونه هایی از صلاحیت های متعدد فرزند غیور بروجرد جناب اقای علاالدین بروجردی است. به این جریان سیاسی توصیه می کنیم بیشتر از این خود را خسته نکند و آب در هاون نکوبد. اگر برنامه ای برای مردم دارید آن را با مردم مطرح کنید و رای حلال به دست بیاورید. اما اینکه بخواهید با نفی شخصیت برجسته ای مثل ایشان خود را اثبات کنید با عث می شود زمستان برود و روسیاهی به ذغال بماند.

چراغی را که ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند ریشش بسوزد

مطالب مشابه
دیدگاه ها