امام جمعه بروجرد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است

بروجرد – ایرنا – امام جمعه بروجرد گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است.


 به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: همه مردم طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید برای حفظ تمامیت ارضی کشور در انتخابات مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر حماسه آفرینی می کنند.
امام جمعه بروجرد افزود: اقتدار مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات به نمایش گذاشته می شود لذا هرکس که به سرنوشت انقلاب و کشور تعهد دارد باید در انتخابات شرکت کند.
وی در خصوص مشخصه های انتخاب اصلح گفت: تمام افرادی که از فیلترهای شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت عبور کرده اند صلاحیت ورود به مجلس را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی انتخاب اصلح را یک تکلیف دانست و اظهار کرد: مردم باید افراد مومن، انقلابی، ولایتمدار و دلسوز کشور را شناسایی و به آنها رای دهند.
وی افزود: مردم باید با چشم باز و انتخاب افراد اصلح، مجلسی توانمند و استکبار ستیز تشکیل دهند تا بتوانند از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.
امام جمعه بروجرد گفت: اگر مجلس در برابر دشمنان ضعف نشان دهد کشور دچار مشکل می شود لذا مردم باید نمایندگانی شجاع را انتخاب کنند.
وی مشارکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: امید است جمعه آینده یک انتخابات حماسی دارای مولفه های مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان اینکه جنگ و نا امنی اطراف ایران را فرا گرفته است، گفت: ایران اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزیره ثبات و امنیت است.
وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: قوانین راه را برای تخلفات انتخاباتی بسته اند لذا تخلفی که سرنوشت انتخابات را تغییر دهد تاکنون رخ نداده است.
وی اضافه کرد: مجریان و ناظران انتخابات امانتدار مردم هستند و با کمال بی طرفی انتخابات را برگزار می کنند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به تحرکات اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: پیروزی ارتش و مقاومت در سوریه معادله سیاسی را به نفع دولت قانونی و مردم سوریه تغییر داده است.
وی افزود: آزادسازی شهرهای تحت اشغال تروریست ها مانند الزهرا باعث ناامیدی و از دست رفتن روحیه آنها شده ولی در مقابل ارتش سوریه کاملا بر شرایط مسلط است.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: پیروزی های ارتش سوریه حامیان غربی تروریست ها را به تکاپو انداخته است.
وی با بیان اینکه سیاست های ترکیه خسارات زیادی به منطقه وارد کرده است، افزود: ترکیه و عربستان به بهانه مبارزه با داعش در سوریه با آتش بازی می کنند.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و از طریق مذاکره پایان می پذیرد.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی با چند مرکز اسلامی از جمله شورای نگهبان مخالف بود و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به این مراکز دریغ نکرد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی شورای نگهبان را ضامن اسلامیت و جمهوریت و چشم بینای نظام اسلامی دانست و افزود: وقتی دشمن نتوانست بساط شورای نگهبان را برچیند سعی کرد تصمیمات این شورا را زیرسوال ببرد و متاسفانه برخی در داخل کشور در این مورد با دشمن همصدا شدند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها