بیانیه شماره ۶ علاءالدین بروجردی

بروز رفتارهای خلاف اخلاق اسلامی و شارع مقدس اسلام از سوی افراد ظاهر الصلاح برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد امروز نیز و در آستانه انتخابات مجلس دهم مجددا شاهد بروز و ظهور همان جنس رفتارها از همان قشر سیاسی هستیم. افرادی که خود را حق مطلق و رقیبان خود را باطل مطلق می پندارند. افرادی که در کسوت کاندیدا مرتکبگناهان کبیره می شوند. به راحتی تهمت می زنند، غیبت می کنند و دروغ می گویند و در عین حال داعیه دینداریشان گوش فلک را کر می کند. آیا این ریا نیست؟!

آیا اینکه کسی صرفا لفظ “امام خامنه ای” را به کار ببرد نشان دهنده ولایت مداری اوست؟رهبر معظم انقلاب بار ها و بارها بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید ورزیدند و افراد را به اجتناب از لجن پراکنی نسبت به سایر کاندیداها دعوت کردند. آیا افرادی که خود را ولایت مدار می پندارند ذره ای نسبت به توصیه های حکیمانه ایشان خضوع و اطاعت و فرمانبرداری دارند یا در جهت کسب قدرت  و سیاست ماکیاولیستی،  اهدافشان وسیله شان را توجیه می کند؟

اکنون بخشی از توصیه های رهبر معظم انقلاب را نسبت به رعایت تقوا و اخلاق در فضای انتخابات را از نظر می گذرانیم:

۱-    کارشکنى نسبت به دیگران، لجن‌پراکنى علیه این نامزد یا آن نامزد، بدگویى کردن و افشاگریهاى بى‌پایه و اساس نسبت به اشخاص، همه‌ى اینها کارهاى ممنوع و ضد ارزش و خلاف مشى جمهورى اسلامى و خلاف حق است. از این کارها اجتناب کنند.( ۱۱/۰۲/۱۳۸۰  بیانات در دیدار جمعی از مردم گیلان)

۲-    آنچه در انتخابات لازم است، رقابت سالم است؛ رقابتِ بدون تهمت‌زنی و بدگوئی به یکدیگر است.( ۱۴ /۱۱/۱۳۹۰خطبه‌های نماز جمعه تهران)

۳-    در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهائی که نامزد میشوند، چه آنهائی که طرفدار آنهایند، چه آنهائی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناحهای مختلف کشور، بداخلاقی و بدگوئی و اهانت و تهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال میشود.( ۱۹/۱۰/۱۳۸۶بیانات در دیدار مردم قم در سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه‌

۴-    فضای خشونت سیاسی و تشنّج سیاسی و نفرت، به حال انتخابات مضرّ است. یک عدّه را از عرصه حضور در انتخابات بیزار می‌کند؛ یک عده را دچار تردید مینماید، دلها را میمیراند و امیدها را میکاهد. من میبینم متأسفانه بعضی ها با اظهارات خود در برخی از این نوشتجاتی که منتشر میشود، سعی میکنند فضای نفرت را بر جامعه حاکم کنند. دیدار با کارگزاران حج

۵- رقابت انتخاباتی، جزء رقابت‌های مثبت و دارای فایده و نفع است برای مردم؛ میدان رقابت انتخاباتی است… از بداخلاقی‌های انتخاباتی باید به شدت پرهیز کنند؛ بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن، اینها راه‌ها و روش‌های صحیح و اسلامی نیست. رقابت باید باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعایت موازین اخلاقی(. ۱۵/۱۰/۱۳۸۷   بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم شهرستان ابرکوه‌ استان یزد)

در نهایت باید به این افراد که با عناوین مقدسی همچون ” طلبه بسیجی”، “رزمنده دوران دفاع مقدس”،”مدافع حریم ولایت” ،” بسیجی مخلص”و … وارد فضای انتخابات شده و سعی می کنند با استفاده از این عناوین برای خود کسب رای کنند باید گفت این انتخابات و عرصه رقابت سیاسی نیز مانند سایر انتخابات ها تا چند روز دیگر تمام خواهد شد و به تاریخ خواهد پیوست.آنچه در یادها می ماند منش و روش شماست. بیم آن می رود مردم و علی الخصوص جوانان با دیدن دوگانگی ظاهر مقدس و عمل باطل شما از اصل دین  زده شوند و خدای نکرده با خود بگویند: اگر  اینان مقدسند ما عطای این قداست را به لقایش بخشیدیم. به شما توصیه می کنیم تا فرصت هست توبه کنید و از رقیبان انتخاباتی تان که تهمت به آنان زده اید حلالیت بخواهید و پس از این پشت عناوین مقدس پنهان نشوید.

دیدگاه ها