تحلیل بروجردی از شکست لیست اصولگرایان در تهران

روزهای بروجرد- علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارزیابی فضای انتخابات گذشته و تغییر جدی ترکیب نمایندگان تهران گفت: عوامل متعددی در کنار هم وجود داشت و دست به دست هم داده است که  منجر به تغییر جدی ترکیب نمایندگان در برخی حوزه های انتخابیه به خصوص تهران شده و شاید مباحث اقتصادی نیز در این بین کم تر از مسائل سیاسی دارای نقش نبوده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه می گوید: مردم در شرایط فعلی به دنبال حل مسائل اقتصادی خود هستند و انتظار دارند نمایندگان آن ها در جایگاه مهم مجلس به جای دنبال کردن چالش های سیاسی با دولت در یک تعامل منطقی مبتنی بر حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران گره پیگیری مباحث گره معضلات اقتصادی را  باز کنند.
بروجردی در مورد دستیابی به مقوله وحدت در بین اصولگرایان تاکید کرد: البته وحدت مهم است اما مهم تر از آن وحدت فراگیر است ، یعنی اینکه ما بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که همه اصولگرایان را در موقع ضروری در بر بگیریم.
وی هم چنین تصریح کرد: بسیار ضروری است که این پدیده تغییر جدی ترکیب نمایندگان در تهران مورد مطالعه دقیق سیاسی و تحلیلی برای آینده قرار بگیرد.

برخی تندروی ها در دوره قبل به مذاق مردم خوش نیامد

بروجردی در ادامه این مطلب تصریح کرد: شاید علت اساسی این تغییر این بود که مردم  ارزیابی کردند که مشکلات اقتصادی در مجلس نهم در حد انتظار آن ها پیگیری نشد، البته اگرچه مباحث اقتصادی در حیطه مسئولیت اساسی دولت است اما انتظار افکار عمومی در این عرصه این بود که مجلس نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

نماینده مردم بروجرد در  مجلس نهم هم چنین افزود: شاید یکی از دلایل مهم دیگر به جز مباحث اقتصادی نیز این بود که برخی تندروی ها که بعضا شاهد ان بودیم نیز مورد پسند مردم واقع نشد چرا که از اساس تندروی بامذاق جامعه ما سازگار نیست .
همچنین علی لاریجانی پیش بینی کرده بود که لیست ائتلاف اصولگرایان با ترکیب تعیین شده رای نمی آورد و با برخی افراد و گروه ها در ائتلاف اصولگرایان موافق نبود و به همین دلیل در ائتلاف اصولگرایان حاضر نشد.
بروجردی در خصوص لیست ائتلاف اصولگرایان و ترکیب این لیست و عدم حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نیز گفت: دکتر لاریجانی بر اساس تصمیم و ارزیابی خود تصمیم گرفتند و در همان زمانی وضعیت فعلی را پیش بینی کرده بودند .
وی ادامه داد: ایشان پیش بینی می کردند که لیست ائتلاف با ترکیب تعیین شده رای نخواهد آورد و در عمل همین مساله نیز محقق شد.
به گزارش جمهوریت؛رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: ایشان شاکله و ترکیب تعیین شده را قبول نداشتند و مطرح کردند که ترکیب تعیین شده منجر به این می شود که هیچ یک ازاصولگرایان رای نیاورد و به همین دلیل در ائتلاف حضور نیافتند.
مطالب مشابه
دیدگاه ها