علاءالدین بروجردی در جلسه با کارکنان نساجی تصریح کرد: برخی ها قداست انتخابات را در بروجرد به هم زدند

*آیا شآن مردم بروجرد و شهر بروجرد این است!؟ *به لطف دستان توانمند شما نساجی بروجرد هنوز یک بِرند معروف است


جمعی از کارگران نساجی شهرستان بروجرد با حضور در بیت حضرت آیت ا… حاج شیخ علی‌محمد نجفی بروجردی (ره) با نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. دراین دیدار که با استقبال بی‌نظیر پرسنل کارخانه مذکور برگزار شد،نماینده مردم بروجرد در بهارستان ضمن تحلیل وضعیت اقتصادی کشور و بررسی شرایط عرضه کالا و منسوجات در بازارهای داخلی و خارجی، پس از صحبت‌های نماینده جمع حاضر به منظور حل موارد مطرح شده،انجام رایزنی‌هایی را در این زمینه ضروری دانست.

بنا برتعبیر مقام معظم رهبری ما در یک جنگ اقتصادی  قرار گرفته ایم

در ابتدای این دیدار نماینده مردم بروجرد و اشترینان در بهارستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع عوامل پر‌تلاش نساجی بروجرد و با قدردانی از بردباری و سعه‌صدر این افراد، ضمن یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری از وضعیت اقتصادی مبنی بر قرار گرفتن در یک جنگ اقتصادی مطرح کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز با شرایط سختی مواجه بودیم که عوامل آن در بمباران‌های مناطق مختلف  مشهود بود اما در این جنگ اقتصادی در مصافی هستیم که عوامل آن مشهود نیست.دشمن با توطئه‌هایی سیستم سوئیفت و واردات اقلام ما را با مشکل مواجه کرده و توانسته بود با محدویت در عرصه نفت روزنه‌های اقتصادی را مسدود نماید.

بحران مختص یک استان و منطقه خاص نبوده، و موضوعی سراسری است

وی کاهش تولید سهمیه نفت اوپک کشور از ۲‌میلیون و ۳۰۰هزار بشکه به یک ‌میلیون را نمونه‌ای از اقدامات دشمنان در جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود:اگر ملاحظه می‌کنید به دلیل همین مشکلات، اخراج ۱۵هزار کارگر در استانی همچون اصفهان که شهره به استان کارخانه‌هاست و نیز اخراج ۴۵ هزار کارگر دیگر از صنایع و کارخانه‌های استان مرکزی را شاهد هستیم همه نشان از این دارد که بحران مذکور مختص یک استان و منطقه خاص نبوده و بلکه موضوعی سراسری است.

نساجی بروجرد نیز با فراز و نشیب‌های متفاوتی رو‌برو بوده است

وی با خاطرنشان کردن این نکته که اگر تاریخ ۲۰ساله واحد تولیدی نساجی بروجرد را مرور کنیم خواهیم دانست که در این دوران این کارخانه نیز با فراز و نشیب‌های متفاوتی رو‌به‌رو بروده است گفت: پیش از این و در مقاطعی نساجی  اخراج ۶۰۰ نیرو را نیز تجربه کرده است.

به لطف دستان توانمند شما نساجی بروجرد هنوز یک بِرند معروف است

 به گزارش سفیر‌قلم نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه واحد تولیدی نساجی بروجرد، این کارخانه را یکی از بِرند‌های مطرح شده در کشور توصیف کرد و افزود:  با توجه به فراز و نشیب‌هایی که این واحد تولیدی با آن رو‌به‌رو بوده است که به لطف دستان توانمند شما نساجی بروجرد هنوز یک بِرند معروف است که در بازارهای کشور شناخته شده است که حتی زمانی هم این کارخانه به سمت صادرات به اروپا می‌رفت که جملگی این موارد نشان‌دهنده مقبولیت میزان کیفیت منسوجات نساجی بروجرد است.

خبر تعدیل و اخراج ۴۰۰ نیرودر نساجی  خبر نگران‌کننده‌ای بود

علاءالدین بروجردی با بیان این مهم که زمانی را که خبر تعدیل و اخراج ۴۰۰ نیرو از پرسنل این مجموعه مطرح شد به خاطر بار سنگین موضوع وارد کار شده با استاندار تماس گرفته و مطرح نمودم این خبر،خبر نگران‌کننده‌ای است  که با تشکیل جلساتی در این زمینه از این کار ممانعت به عمل آمد.

جنگ اقتصادی ،عرصه قاچاق کالا را نیز در بر‌می‌گیرد

وی ضمن بررسی زاویای مختلف این موضوع در ارتباط با پارچه و منسوجات، اضافه کرد: ما امروزه مواجه با یک جنگ اقتصادی دیگری هستیم که عرصه قاچاق کالا را نیز در بر‌می‌گیرد. بروجردی با تاکید بر این مهم که کشور ما با چندین کشور دارای همسایگی است خاطر‌نشان کرد : به کرات شاهد قاچاق منسوجات از طریق ترکیه هستیم که در این ارتباط برخورد‌هایی صورت می‌گیرد اما در کل قاچاق کالا پدیده بسیار بد و تاثیر‌گذاری است که طی آن عده‌ای بدون پرداخت عوارض و گمرگ اجناس را به صورت غیر‌قانونی و قاچاق وارد کرده که ضمن عرضه آن، تولیدات با کیفیت داخلی با مشکل مواجه می‌شوند.

در پی کاهش تقاضای کالا، بازارهای عرضه نیز بامشکل مواجه می شوند

 این مسئول یکی دیگر از عوامل موثر بر حوزه اقتصادی کشور را بازار نفت عنوان کرد و افزود: امروزه شاهدیم که با کار‌شکنی عربستان نفت از ۱۰۰دلار  به ۳۰دلار رسیده است و با این سقوط آزاد قیمت نفت مشکلاتی در منطقه ایجاد شده و موجب گردیده است که کشوری مانند عراق که برنامه‌‌ریزی‌ها در آن بر مبنای فروش نفت می‌باشد درآمدش به یک سوم کاهش یابد که در پی آن میزان تقاضا برای عرصه کالا نیز تحت‌شعاع این مهم قرار گرفته است که کشور ما هم در بازار در منطقه اقلیم آن دارای بازارهایی است.

در فضای فعلی یخ های تحریم در حال ذوب شدن است

وی اظهار داشت:در فضای فعلی یخ های تحریم در حال ذوب شدن است هرچند که آمریکا همچنان دشمنان ماست اما باید بتوانیم جذب سرمایه های خارجی را داشته باشیم زیرا آنچه که مهم بوده این است که ما بتوانیم اشتغال ایجاد نماییم.

برخی ها قداست انتخابات را در بروجرد به هم زدند

علاء‌الدین بروجردی در ادامه اظهار داشت: در این دو هفته که درگیر امر مقدس انتخابات بودیم متاسفانه برخی ها با خرید رای و توزیع مواد مخدر در بروجرد قداست انتخابات را بر هم زدند.

آیا شآن مردم بروجرد و شهر بروجرد این است!؟

رییس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دستگیری ۱۵ نفر دراین زمینه و نیز انعکاس آن در کشور افزود: این اتفاق بسیار بد و تاسفباری بود که برای اولین بار در بروجرد رخ داد، آیا شان مردم بروجرد و شهر بروجرد این است؟

اجازه دهیم آیندگان نیز به ما افتخار نمایند

 بروجردی ادامه داد: بالاخره سهم بروجرد در مجلس شورای اسلامی دو کرسی بوده و درنهایت براساس رای مردم ۲ نفر به مجلس راه می یابند و همچنان که ما و بروجرد به وجود حضرات عظام و آیت ا… هایی که در این شهر می زیسته اند افتخار می می کنیم اجازه دهیم آینده گان نیز به ما افتخار نمایند .

در ابتدای این دیدار آقایان ولی پوری و کردی  به نمایندگی کارگران نساجی بروجرد مطالب و مشکلات پرسنل را مطرح نمودند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها