صبر و پایداری نیروهای مقاومت مردمی یمن، بسیار ستودنی و افتخارآمیز است

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیاتی از احزاب سیاسی یمن تاکید کرد: صبر و پایداری نیروهای مقاومت مردمی یمن، در برابر تهاجم وحشیانه رژیم آل سعود بسیار ستودنی و افتخارآمیز است.

هیأتی از احزاب سیاسی یمن با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تقدیر از مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم یمن در برابر تهاجم وحشیانه رژیم آل سعود گفت: صبر و پایداری نیروهای مقاومت مردمی یمن در برابر یورش گسترده ائتلاف عربی – صهیونیستی به رهبری رژیم آل سعود و در شرایطی که در محاصره کامل زمینی، هوایی، دریایی و همچنین سکوت محافل جهانی مدعی حقوق بشر نسبت به جنایات رژیم آل سعود بسر می برند، بسیار ستودنی و افتخارآمیز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن اعم از زنان و کودکان، به تخریب زیرساخت ها و مراکز خدماتی از جمله بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: کشتار هزاران زن و مرد و کودک یمنی و تخریب مراکز درمانی و بیمارستانی در یمن اقدامی است که بدتر از تهاجم دشمن صهیونیستی به کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه افزود: اکنون که دشمن سعودی در برابر مقاومت دلیرانه مردم و نیروهای یمنی حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره شده است این امر نشان دهنده عجز و ناتوانی و شکست آنها در عرصه میدانی و نظامی است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم و مسئولان ایرانی از ابتدا حامی خواهران و برادران یمنی خود بودند و از شنیدن اخبار پیروزی نیروهای مقاومت مردمی یمن بسیار خشنود و دلگرم هستند.

تدوام حمایت های معنوی ملت ایرن از مردم یمن

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری به پیروزی کامل مردم یمن بر دشمنان مستکبر، بر تداوم حمایت های معنوی ملت ایران از مردم بی دفاع و مظلوم یمن تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره برای کمک به بازسازی ویرانی های جنگ و در اختیار گذاردن تجربیات خود آمادگی دارد.

دکتر محمد الزبیری یکی از اعضای کمیته های انقلاب مردمی یمن و دبیر کل حزب عربی اشتراکی نیز در همین دیدار با قدردانی از حمایت های معنوی ملت ودولت جمهوری اسلامی ایران از مردم بی دفاع یمن گفت: در شرایطی که تا کنون هیچ کشوری حاضر به حمایت از مردم یمن نشده است، این جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدا دست از حمایت و رساندن صدای مظلومیت مردم یمن بر نداشته و این مسئله هیچگاه از ذهن مردم یمن پاک نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تحولات یمن افزود: مقاومت مردم نیروهای یمنی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی یمن بزرگترین مانع بر سر راه تهاجم سعودی – صهیونیستی – آمریکایی به یمن بوده است تا جایی که امروز شاهد عجز و ناتوانی دشمنان و برقراری آتش بس یک جانبه برای شروع مذاکرات آتی در کویت هستیم.

الزبیری در ادامه این دیدار گفت: پیروزی نزدیک است و هدف ما به ثمر نشاندن اهداف و آرمان های انقلاب ۲۱ مارس با تشکیل حکومتی ملی و مردمسالار در یمن است.

وی در پایان این دیدار خواستار بهره مندی از تجربیات ایران در زمینه قانونگذاری و کشورداری و کمک به بازسازی یمن در دوران پس از جنگ گردید.

مطالب مشابه
دیدگاه ها