بروجردی: از دید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آمریکا برجام را نقض کرده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از دید این کمیسیون، کاری که آمریکایی ها با اقدامات و تحریم های جدیدی که وضع کرده اند، برجام را نقض کرده اند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، علاالدین بروجردی در ارتباط تلفنی با بخش خبری۲۱ شبکه یک سیما (۱۳ اردیبهشت) درباره نخستین گزارش برجام که از سوی وزارت خارجه به این کمیسیون ارائه شد، افزود : آقای عراقچی در دو بخش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در موضوعات هسته ای و اقدامات انجام شده و همچنین رفع تحریم ها گزارش تفصیلی را ارائه کرد.

وی ادامه داد : آقای عراقچی معتقد بود طرف مقابل تعهدات خود را انجام داده است اما با توجه به زمان طولانی تحریم ها و اینکه مشتریان نفتی خود را در طول تحریم ها از دست دادیم به زمان نیاز داریم تا در مسیر هموار قرار بگیریم .

بروجردی گفت: وزیر خارجه هر سه ماه یک بار درباره برجام باید به کمیسیون گزارش ارائه می کند و کمیسیون هم هر ۶ ماه یکبار باید در این باره به صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش ارائه کند.

وی افزود : آمریکایی ها در مورد موضوعات موشکی ، موضع تندی گرفتند که ربطی به برجام نداشت و این تخلف آنهاست.
بروجردی اضافه کرد: ارزیابی نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسات متعدد اعلام خواهد شد .

دیدگاه ها