بروجردی: مدیریت جدیداجازه دهدتمامی جریان‌های فکری از ظرفیت رسانه‌ملی بهره برند

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بابیان اینکه مدیریت جدید رسانه‌ملی اجازه دهد تمامی جریان‌های فکری از ظرفیت آن بهره برند، گفت: برخی از برنامه‌هادر صداوسیما با نگاه اشرافی‌گری تولید می‌شوند که رفع این معضل بایددر دستورکار قرار گیرد.
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان صداوسیما، گفت: آقای علی عسکری علاوه بر مدیریت با سابقه و توانمند در رسانه‌ملی از تجارب بسیار خوبی در عرصه تدریس دانشگاهی برخوردار است؛ همچنین با توجه به سوابق موفق مدیریتی رئیس جدید رسانه ملی به نظر می‌رسد قدرت تعامل با مجلس و دولت را داشته باشد.

اولویت نخست؛ اقتصاد مقاومتی و خروج از محاصره فرهنگی

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که سال جاری عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» را به خود گرفته است اولویت نخست صداوسیما نیز باید در این جهت باشد چراکه این رسانه تاثیر پرقدرتی بر افکار عمومی دارد و مدیر جدید نیز باید این محور اساسی و تلاش برای تحقق آن را مدنظر داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین مدیریت جدید صداو سیما علاوه بر ارائه برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری در حکم ریاست تاکید فرموده‌اند؛ باید برای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن برنامه داشته باشد چراکه اکنون در محاصره جنگ فرهنگی هستیم.

تولید برنامه با نگاه اشرافی‌گری خلاف آموزه‌های انقلاب

بروجردی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب توده‌های ضعیف جامعه بوده و این قشر در دوران دفاع‌مقدس نقش ویژه‌ای داشته‌اند، تاکید کرد: رسانه ملی باید برای این قشر احترام خاصی قائل باشد اما برخی از برنامه‌ها با نگاه اشرافی‌گری تولید می‌شوند و با آموزه‌های  انقلابی مغایرت دارند بنابراین حفظ حرمت این قشر از جامعه باید در دستور کار برنامه‌سازان و تولیدکنندگان سریال‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس به رویکرد سیاسی که رئیس جدید رسانه ملی باید آن را مد نظر داشته باشد اشاره کرد و گفت: مجلس و دیگر نهادهای فکری ایران از جریان‌های سیاسی مختلف تشکیل شده‌اند بنابراین این افراد که در چارچوب نظام حرکت می‌کنند باید بتوانند از ظرفیت صداوسیما استفاده کنند.

دیدگاه ها