بروجردی:مجلس از همه ظرفیت های خود برای حمایت از مسئله وحدت و تقریب بهره خواهد برد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مسئله وحدت و تقریب مهم ترین مسئله کنونی جهان اسلام است، گفت: مسئله تقریب باید دغدغه همه دستگاه های کشور باشد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله اراکی در این دیدار طی سخنانی گفت: مسئله وحدت و تقریب مهم ترین مسئله کنونی جهان اسلام است و مسئله تقریب باید دغدغه همه دستگاه های کشور باشد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در این دیدار پیشنهاد کرد که سند راهبرد مجمع جهانی تقریب به عنوان یک طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا به صورت یک قانون در کشور در آید.
وی اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب از هر راه و تلاشی برای گسترش تقریب بهره می گیرد و یکی از این فرصت ها استفاده از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی است.
آیت الله اراکی افزود: امروز دشمنان اسلام تلاش بسیار گسترده ای برای تخریب وحدت و تقریب جهان اسلام انجام می دهند که این نکته، ضرورت توجه به وحدت و تقریب را دو چندان می کند
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امروز یک تنفر عمومی از وضعیت کنونی جهان اسلام در میان امت اسلامی در حال شکل گیری است، گفت: قطعا در آینده نزدیک صفحه جدیدی از گرایش های عمومی در سطح جهان اسلام به سوی تقریب را شاهد خواهیم بود.
علاء الدین بروجردی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام امت اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت های خود برای حمایت از مسئله وحدت و تقریب بهره خواهد برد.

دیدگاه ها