بروجردی:باید قوانین و مقررات ضد اقتصاد مقاومتی تغییر کنند

علاءالدین بروجردی شامگاه جمعه در نخستین سمینار آموزش کمپین لمس بلوط، برنامه مشترک ایران و کشور پرتقال که در سالن جلسات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه محیط‌زیست نه‌ فقط در کشور ما بلکه در کل جهان مظلوم است اظهار داشت: بزرگ‌ترین مخرب زیست‌محیطی در دنیا، بزرگ‌ترین کشورها و آمریکا در رأس آن‌ها قرار دارد که حاضر نبود پیمان کیوتو را امضا و عامل مخرب گلخانه‌ای را که در دنیا مسئله‌ای بسیار مهم است را کنترل کند.

وی افزود: این کشورها آب‌وهوای جهان و اکوسیستم را با ایجاد کارخانه‌های طویل، عریض و بدون توجه به نیازهای زیست‌محیطی تخریب می‌کنند و ما نیز در کشور به‌ شدت نیازمند آموزش‌های زیست‌محیطی هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان لرستان بلوط یک نماد است عنوان کرد: در استان لرستان همانند کشور پرتقال که مرکز بلوط در اروپا است باید از تجارب جهانی استفاده کنیم؛ در مقوله آتش‌سوزی نیز روش‌های نوینی را به کار ببریم و حتماً یادداشت تفاهمی بین دو کشور و دو استان لرستان و استان همتا در پرتقال به امضا برسد تا بتوانیم گام عملی در جهت حفظ این ثروت عظیم ملی برداریم.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه انجیوهای متعددی وجود دارد، در سراسر کشور توجه به عرصه کشاورزی نسبت به مسائل زیست‌محیطی ضعیف است و به هر روستا که مراجعه می‌کنیم مطالبه می‌کنند قیمت کود شیمیایی بالا رفته و سهمیه کمی به کشاورزان می‌دهند. بروجردی تصریح کرد: با وجود اینکه کود و سموم شیمیایی رهاورد غرب است ولی ۱۰۰ درصد کشاورزی کشور فرانسه ارگانیک است.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس با عنوان اینکه سموم و کودهای شیمیایی اولین اثراتش تخریب زمین است خاطرنشان کرد: متأسفانه ما راه کج را ادامه می‌دهیم چراکه زمین بعد از دو یا سه دهه، زمینی نیست که به ما محصول بدهد. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این سموم از طریق سبزیجات و مواد مصرفی وارد بدن انسان می‌شود که مخرب و سرطان‌زا است.

وی اظهار داشت: باید به‌جای استفاده از ظروف یک‌بارمصرف  پلاستیکی به سمت ظروف یک‌بارمصرف گیاهی برویم چراکه ظروف پلاستیکی در طبیعت جذب نمی‌شود و مزاحم دائمی طبیعت است ولی ظروف گیاهی عمرش حداکثر سه تا شش ماه است و به‌ خودی‌خود تجزیه و بعد از مصرف خوراک دام می‌شود. بروجردی با انتقاد از حضور نداشتن مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه افزود: رویکرد ما باید تغییر کند و جهاد کشاورزی باید نقش ترویج و آموزش مهمی را داشته باشد که به نظر می‌رسد ندارند.

نماینده مردم بروجرد بابیان اینکه باید نقش جهاد کشاورزی سر جای خودش بود و این اتفاق ناگوار واقع نمی‌شد عنوان کرد: جهاد کشاورزی را در وزارت کشاورزی ادغام کردیم که هم جهاد و هم کشاورزی را از دست دادیم که خیلی مسئولیت سنگینی دارد. رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در هر صورت وابسته به نفت هستیم و خداوند این نعمت سرشار را داده و ما را به این معنا تنبل کرده است و به‌ جای اینکه از نفت با ارزش افزوده بهره چندین برابر  ببریم، خام فروشی می‌کنیم. وی گفت: چون اقتصاد ما به نفت گره‌خورده است اگر در یک توطئه جهانی مانند کاری که انجام شد و قطعاً امریکا و عربستان در آن نقش داشتند، قیمت نفت از ۱۰۰ دلار به ۳۰ دلار رسید، سیستم کار ما عوض می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی باید از توانمندی‌های ملی استفاده کنیم اظهار داشت: باید راه را کوتاه کنیم و از تجارب جهانی استفاده کنیم؛ درست است که تجارت آزاد است و دادوستد داریم ولی حتماً باید این نکته‌ای که بارها مقام معظم رهبری اشاره کردند از جنس ایرانی استفاده کنیم. وی افزود: دلیلی ندارد که آن همیت و احساس ملی خودمان را اعمال نکنیم، باید در عرصه ملی محصولات ملی و در استان، محصولات استانی استفاده شود.

بروجردی عنوان کرد: تعداد زیادی از کشتارگاه‌های مرغ و تولیدی‌های استان بیکار و ورشکسته هستند که باید حمایت کنیم، درست است که نگرشمان ملی است ولی در محدوده استانمان باید همه دست‌به‌دست هم کمک کنیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد. رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی باید از محصولاتمان حمایت کنیم بیان کرد: نکته  مهمی که وزیر کشور در استان مطرح کردند این است که هرماه به استان لرستان سفر می‌کنند؛ وزیر کشور از بین ۳۱ استان کشور، هرماه به استان لرستان سفر می‌کند که این نشان می‌دهد نگاه مرکز به استان لرستان، نگاه بسیار جدی است.وی تصریح کرد: اگر ما که مسئول و صاحب این استان هستیم همت نشان ندهیم حتماً مقصر هستیم، باید پاسخ بدهیم به این تشویق و حمایتی که مرکز کشور دارد که یک فرصت طلایی است.

بروجردی خاطرنشان کرد: به‌ اندازه کافی از استان‌های توسعه‌یافته عقب هستیم، اگر حرکت نکنیم و حرکات لاک‌پشتی را کنار نگذاریم و به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد و عمل، عمل نکنیم حتماً از قافله عقب‌تر خواهیم ماند. وی گفت: امروز دوران بعد از تحریم‌ها را طی می‌کنیم؛ درست است آمریکایی‌ها به دلیل خصومتشان با ملت و انقلاب ما، چوب لای چرخ اجرای برجام می‌گذارند ولی طرف مقابل ما شش کشور است که آمریکا یکی از آن‌ها است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمانی که تحریم‌ها برداشته‌شده فرصت‌ها طلایی است و امکان جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به جد وجود دارد. وی در راستای ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی افزود: ایران از جمله کشورهای خوش خورشید است و این نعمت را داریم که فرصتی طلایی می‌شود تا تولید ثروت مجانی کنیم.

بروجردی عنوان کرد: اگر قواعد بازی را رعایت کنیم بدون تردید در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تحولی رقم بزنیم، بیشترین نفت و گاز دنیا در ایران است و ما بالقوه ثروتمندترین کشور دنیا هستیم و اگر خانواده‌ای نیست که بیکار نداشته باشد بدون تردید از بی‌هنری ما است. وی بابیان اینکه باید طرح نویی ایجاد کنیم تصریح کرد: برخی از تحریم‌ها در کشور ما خود تحریمی است؛ بخشی از قوانین، مقررات و بخشنامه‌های دولتی ضد اقتصاد مقاومتی است و باید متحول شود و تغییر پیدا کند.

دیدگاه ها