تاکید بروجردی بر لزوم شفافیت در مواضع هیئت نظارت بر اجرای برجام

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های امریکا در اجرای برجام، دانستن را حق مسلم ملت ایران دانست و گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام به صورت شفاف مواضع خود را به اطلاع ملت شریف ایران برساند.
علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اقدام دولت کانادا درخصوص مصادره ۱۳ میلیون دلار از دارایی های غیردیپلماتیک ملت ایران را به بهانه های واهی در راستای اقدامات ظالمانه امریکا و متحدانش خواند و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت امور خارجه لزوم انجام دادن اقدامات لازم در زمینه منابع ملی کشورمان است و این وزارتخانه باید از اعمال چنین ظلم هایی در حق ملت ما جلوگیری کند.

وی افزود: در همین زمینه باید از تمام ظرفیت های خود برای جلوگیری از تضییع حق ملی مردم کشورمان در عرصه جهانی استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم برجام را یک تصمیم ملی خواند و گفت: هدف اصلی برجام رفع تحریم ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظلم ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حق ملت بود.

بروجردی با اشاره به بدعهدی های امریکا در اجرای برجام تأکید کرد: باید حتما با جدیت تحقق مجموعه حقوق خود را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه فضا نسبت به قبل از برجام بازتر است، گفت: اکنون محدودیت های نفتی ما برداشته شده است تا بتوانیم در چارچوب سهمیه خود مشتری پیدا کنیم و نفت خود را بفروشیم در صورتی که شاید پیش از برجام تنها ۴۰ درصد از سهمیه ایران به بازار جهانی نفت قابل عرضه بود.
بروجردی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور به نفت گره خورده است، افزود: ما پیش از برجام از این منظر متضرر می شدیم.
وی تاکید کرد: امروز بزرگ‌ترین مانع اجرای برجام و تحقق تصمیمات اتخاذشده خود امریکایی ها به عنوان دشمن قسم خورده ملت ایران هستند لذا باید در راستای استیفای حقوقمان اجازه ندهیم تا امریکایی ها بیش از این به ملت ما ظلم کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: با توجه به مصوبه مجلس نهم مبنی بر پذیرش مشروط برجام طبیعتا باید بتوانیم در جهت تحقق اهدافمان در این عرصه از این ظرفیت بالقوه نیز استفاده کنیم.

دیدگاه ها