بروجردی: رهبری خط بطلان بر عادی شدن روابط ایران و آمریکا کشید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مهم با مسئولان نظام خط بطلانی بر عادی شدن روابط ایران و آمریکا کشید.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اظهار داشت: یکی از مهمترین جلسه مقام معظم رهبری با مسئولان، نشست ماه مبارک رمضان است که در مقدمه آن فراز های معنویت ماه مبارک رمضان در فرمایشات ایشان وجود دارد که امسال تقوا را تنها راه حل نجات بیان کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب به موضوعات داخلی کشور پرداختند، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی سپس به مسائل روز اشاره کردند و با تأکید بر اینکه کشور در برهه‌ی کنونی، در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، تاکید داشتند که اقدامات دولت باید در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت های و توانمندی های زیادی برخوردار است اظهار داشت: ایشان تاکید داشتند طراحی و نقشه‌ی دشمن، از بین بردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی و اگر نتواند، جلوگیری از رشد این توانمندی‌ها است. تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده‌ی صحیح و مناسب از ظرفیت‌ها و افزایش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندی‌های اصلی و اساسی کشور پرداختند.

بروجردی اظهار داشت: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران تبدیل به پدیده منحصر شده و با ظلم و فساد و با آمریکا مبارزه می کند و بر اساس اعتراف قدرت های جهانی به یکی از کشورهای پر نفوذ منطقه شده است بنابراین دشمن برای ضربه زدن به قدرت و نفوذ ایران برنامه ریزی میکند که با تکیه بر نیروهای خود از جمله ایمان اسلامی نسل جوان می توان در مقابل آنها ایستادگی کرد.

 وی ادامه داد:  رهبر انقلاب اسلامی به افزایش توانمندی اقتصادی، توانمندی دفاعی بازدارنده  که نماد آن قدرت موشکی است  و توانمندی سیاست دست یافته است که دشمن تلاش دارد به این توانمندی ها ضربه بزند که با حفظ وحدت و انسجام ملی می توان در برابر برنامه های دشمن مقابله کرد.

بروجردی با بیان اینکه رهبری جمعیت جوان را نعمت بسیار بزرگ و مهمی می دانند، گفت: رهبری تاکید داشتند مسئولان دولتی باید با برنامه‌ریزی صحیح در جهت افزایش جمعیت جوان کشور حرکت کنند در جهت جوان نگهداشتن پرداختن به این مسئله از همه ظرفیت های استفاده کنیم.

این نماینده با بیان اینکه در راس دشمنی ها با جمهوری استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، ادامه داد: مقام معشرم رهبری به این نکته اشاره کردند که برخی تصور می‌کنند ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم این در شرایطی که سیاست راهبری آمریکا از بین بردن جمهوری اسلامی است، مسئلهی اصلی آمریکایی‌ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود زیرا قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیر قابل قبول است.

بروجردی با بیان اینکه رهبری در بخش دیگر تذکراتی در خصوص مسائل اقتصادی دادند، گفت: مشکلات فراوان داریم و دولت باید با برنامه آثار تحریم ها را با محوریت اقتصاد مقاومتی و به کار گیری صنایع کوچک را کاهش دهد.طبیعی است که هر یک از وزیران محترم مشکلات خود را مهم‌تر بداند و برای جذب منابع بیشتر تلاش کند اما دولت باید با اولویت‌بندی واقعی، حرکت اقتصادی را شتاب دهد.

وی با بیان انیکه رهبری به مسئله‌ی برجام و ارزیابی میزان پایبندی طرف‌های مقابل به تعهداتشان نیز پرداختند، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نظرات هر دو گروه موافقان و مخالفان برجام را اغراق آمیز خواندند و تاکید داشتند هم افرادی که از برجام تمجید می‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بیان نظرات خود گاهی اغراق می‌کنند، درحالی‌که برجام هم نقاط مثبت و محسّنات دارد و هم نقاط ضعف و معایب.

بروجردی ادامه داد: در برجام نقاط ضعف و قدرت متعددی دارد رهبری تاکید داشتند آنچه که درخصوص برجام می‌گوییم، مطلقاً ناظر به زحمات و تلاش‌های این برادران عزیز نیست، بلکه ارزیابی عملکرد طرف مقابل است. زوایای پرابهام سند برجام زمینه‌ی سوءاستفاده‌ طرف‌های مقابل را فراهم کرده است اما تاکید شد جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر طرفهای مقابل آن را نقض کند برجام را آتش خواهیم زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره‌ی نقض عهد متقابل است./

دیدگاه ها