بروجردی: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عالم بحرینی خلاف مقررات بین‌المللی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عالم بحرینی خلاف مقررات بین‌المللی است، گفت: این اقدام استیصال دولت‌مردان بحرین را نشان می‌دهد.
علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی، افزود: سلب تابعیت حضرت شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته بحرین، اقدامی برخلاف همه مقررات بین المللی و نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی و میثاق اجتماعی و فرهنگی مصوب ۱۹۶۶ سازمان ملل است که کشور بحرین هم به آن پیوسته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میثاق هیچ کشوری حق سلب تابعیت از افراد خود را ندارد حتی اگر آن فرد مرتکب جرم و جنایت شده باشد چه رسد به یک چهره دینی و عالم برجسته ای همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: اقدام دولت بحرین هم برخلاف همه مقررات بین المللی است و هم اقدامی است که نشان دهنده اوج استیصال رژیم بحرین دربرابر اراده پولادین ملتی است که سالهای طولانی برای آزادی و برای دفاع از حقوق خود در برابر نیروهای مسلح بحرین و نیروهای اشغالگر عربستان سعودی با سلاح های سنگین علیه این ملت بی دفاع می جنگند.

وی یادآور شد: این اقدام، هم شکست دولت بحرین و استیصال دولت مردان کشور را نشان می دهد و هم آغاز افول رژیم بحرین است که اینگونه وحشیانه علیه مردم بی دفاعی که تاکنون صدها نفر از آنها را به شهادت رساندند و به خاک و خون کشاندند.

بروجردی تاکید کرد: بدون تردید حکومت آل خلیفه در این اقدام بر خلاف همه موازین بین المللی، مرتکب یک اشتباه بزرگ راهبردی شده است که آثار منفی این اقدام نابخردانه دامن خود آنها را می گیرد و بدون تردید نه مردم بحرین و نه دیگر کشورها در برابر این اقدام نابخردانه و بر خلاف موازین بین المللی آرام نخواهند نشست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این یک حلقه از سلسه حلقه های زنجیره ای فشار آل خلیفه و رژیم نیروهای مسلح آل سعود علیه مردم بحرین است و عملا با توجه به اینکه سال های طولانی از این حملات وحشاینه می گذرد و مردم بحرین با اراده فولادی در برابر آن ایستاده اند این گونه اقدامات نشان دهنده استیصال و شکست آل خلیفه در برابر مردمی است که روزی وضعیت را در بحرین بدون تردید تغییر خواهند داد./

دیدگاه ها