بروجردی : هدف اقدامات تروریستی اخیر؛ اختلال در امنیت پایدار کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدامات تروریستی اخیر در مجلس را با هدف اختلال در امنیت پایدار کشور دانست و گفت : چنین حرکات بچگانه ای نمی تواند مخل امنیت پایدار ملت و کشور ما باشد.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما علاءالدین بروجردی در گفتگوی زنده با بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما در تشریح عملیات تروریستی صبح امروز در مجلس تصریح کرد : حدود ساعت ۱۰۰ صبح امروز در داخل صحن علنی خانه ملت اطلاع از درگیری در ورودی ساختمان دفاتر نمایندگان دادند .
وی افزود : به دلیل آنکه این ساختمان متاثر از حضور مردم است لذا از حداقل حفاظت های ویژه برخوردار است و صرفا بازرسی ها در حد کنترل امنیتی انجام می شود .
بروجردی ادامه داد : تروریست ها با استفاده از سلاح گرم در بدو ورود اقدام به تیراندازی کرده بودند که با مامور حفاظتی سپاه مستقر در مدخل ورودی این ساختمان تبادل آتش کردند و با استقرار در ساختمان ملاقات های مردمی نمایندگان، شروع به تیراندازی به مردم عادی کردند که مجروحان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند .

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس این تروریست ها را آموزش دیده خواند و گفت : این عملیات با هدف مختل کردن امنیت پایدار کشور انجام شده بود .

وی افزود : نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و سپاه پاسداران به سرعت وارد عمل شده و تا یکی دو ساعت بعد از آن نیز صدای تیراندازی شنیده می شد که البته به سرعت تحت کنترل درآمد .
بروجردی گفت : یکی از عوامل انتحاری خود را منفجر و فرد دیگر در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد .
وی ادامه داد : برای پاکسازی نهایی، نیروهای امنیتی هم اکنون در ساختمان دفاتر نمایندگان مستقر هستند و همچنان اقدامات عملیاتی برای حفظ آرامش و امنیت ادامه دارد .
رئیس کمیسیون امنیت ملی، مجلس را دارای جایگاه مردمی دانست و خاطر نشان کرد : با توجه به بحران کشورهای پیرامون ما لذا عملا دشمنان امنیت پایدار ما را هدف قرار داده اند اما بدون تردید در این کشور پهناور و با امنیتی پایدار، چنین حرکات بچگانه ای نمی تواند مخل امنیت ما باشد .
دیدگاه ها