گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ؛ مراسم تحلیف نمایش اقتدار ملی کشور بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رحیم پور در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: در حاشیه مراسم تحلیف ریاست جمهوری حدود ۱۵۰ ملاقات صورت گرفت و می توان این مراسم را بگونه ای صرفه جویی در سفرهای کاری آینده وزیران و مسئولین کشور عنوان کرد زیرا اگر هر مسئول بخواهد در برنامه های آینده سفری به ۱۵۰ کشور داشته باشد هزینه بیشتری در بر می داشت.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه افزود: حضور ۲۶ کشور اروپایی در این مراسم بی سابقه بود.
بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در سوی دیگر این برنامه مراسم تحلیف را نمایشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نمایشی از شکست امریکا در تحمیل انزوا به ایران عنوان کرد و افزود: این مراسم به لحاظ سطح هیاتها و مدعوین مثال زدنی بود و می توان از این مراسم به عنوان یک فرصت یاد کرد.
رحیم پور گفت: ترقه بازی که در مجلس ایران انجام دادند تا ایران را ناامن جلوه دهند با حضور بیش از ۱۰۰ کشور خنثی شد و معنایی نیافت زیرا مقامات دنیا جای ناامن نمی روند پس ایران امن بود و این پاسخ محکمی به اسرائیل و عربستان و تروریستهای منطقه بود.
او ادامه داد: از همسایگان ایران، به جز عربستان بحرین و امارات باقی کشورها حضور مناسب و در سطح بالایی داشتند و این مراسم رکوردی بود در سطح بین المللی کشور از قبل تا بعد از انقلاب.
بروجردی گفت: این مراسم نشان داد که عملا خود آمریکا به عنوان یک ابر قدرت منزوی است زیرا نتوانست سیاستی را جابیاندازد که ایران به انزوا و کناره کشیده شود.
رحیم پور گفت: با وجود اینکه چندان عرف نیست در چنین ملاقاتهایی توافقنامه ای به امضا برسد اما در حاشیه این مراسم چندین تفاهم نامه به امضا رسید و می توان گفت این مراسم موقعیت خوبی بود برای پیشبرد روابط سیاسی و اقتصادی چند جانبه برای ایران و کشورهایی همچون چین و کشورهای اروپایی.
بروجردی گفت: خروجی کار فشار امریکایی ها به نزدیکتر شدن روابط خارجی ایران با خارجی ها می انجامد و می توان آثار این اقدام را در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران دید. چنین مراسم هایی گره گشای بسیاری از مشکلات بین المللی است.
رحیم پور گفت: پشت پرده این مراسم ۲ روزه برای ما حدود ۲ماه و نیم تلاش و زحمت برای هماهنگی بود.
دیدگاه ها