سخنان علاء الدین بروجردی در موافق با وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات

به گزارش ایسنا، علاء الدین بروجردی که در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات صحبت می‌کرد ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه‌ی امنیت ملی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنین شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: بدون تردید وزارت اطلاعات یکی از مهمترین ارگان‌های تاثیرگذار در عرصه‌ی امنیت ملی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصی علوی به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: آقای علوی از ویژگی‌های لازم برای چنین مسئولیت مهمی برخوردار است. تدین و ولایتمداری، تعامل و سعه صدر و در کنار آن قاطعیت، حساسیت، سرعت و تصمیم گیری به هنگام در ایشان کاملا مشهود است.

بروجردی تصریح کرد: در این چند سالی که به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس با وی ارتباط نزدیکی داشتیم بارها موارد ارجاعی به کمیسیون امنیت را که با وزیر تماس می‌گرفتیم با دقت و حساسیت پیگیری کرده و نتیجه را اطلاع می‌دادند و این احساس مسئولیت در چنین جایگاهی ارزشمند است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین بیان کرد: بدنه وزارت اطلاعات مجموعه‌ای که این مسئولیت خطر را به عهده دارند و عمل می‌کنند از مدیران ارشد تا نیروهای اطلاعاتی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند. افرادی ولایتمدار و متدین و کارا هستند و از نزدیک که در شورای امنیت کشور حضور دارم و چند تن از معاونین وزیر اطلاعات را هم در آنجا دیده‌ام می‌دانم که اشراف و حساسیت آنها نسبت به امور مهم بسیار بالاست.

بروجردی افزود: با توجه به اینکه در برخی از ارگان‌ها قوه قضاییه و اطلاعات فرد با توجه به اختیارات قدرت پیدا می‌کند بیش از هر زمان دیگری باید به این فراز قرآنی توجه کند که عالم محضر خداست و حتمابا جلساتی هم که در زمینه ارزشهای اسلامی برگزار می‌شود این توجه در بدنه وزارت اطلاعات وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد و برنامه‌های وزارت اطلاعات اظهار کرد:‌ اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است، کار ارزشمندی که نیروی قدس سپاه پاسداران خارج از مرزها جهت حفظ امنیت ملی انجام می‌دهد در صدر جهان منحصر به فرد و الگو است. البته دوستان اطلاعات ما هم بخشی از این امر مهم را انجام می‌دهند و به نوعی مکمل یکدیگر هستند.

بروجردی با اشاره به اظهارات مطهری به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: شاید شما مطلع نباشید اما بنده مطلع هستم که شورای هماهنگای اطلاعات وجود دارد و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و برادران سپاه و وزارت اطلاعات و دیگر ارگان‌ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهند. ممکن است اختلاف نظرهایی باشد که طبیعی است و این طبیعت یک نظام آزاد مانند جمهوری اسلامی ایران است.
photo_2017-08-16_08-54-03
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار کرد: دنیا بداند اگر اقتدار به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده هماهنگی با محوریت جایگاه والای ولایت وجود دارد، مستحضر هستید که در تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان‌های لاطلاعاتی دنیا با میزبانی ساواک و میهمانی سیا و موصاد همه جمع می‌شدند تا بتوانند به ژاندارم منطقه آن روز دنیا کمک کنند.

بروجردی افزود: اما امروز ایران قدرتمند در دنیا می‌ایستد و آنچه که در سوریه و عراق و لبنان اتفاق افتاد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرت‌های بزرگ دنیاست و این ویژگی‌ مومنین است که از چنین پشتوانه عظیمی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: صیانت اطلاعاتی در ارگان‌های حساس نظام از طریق حراست‌ها انجام می‌شود و این ماموریت مهمی است که وزارت اطلاعات با موفقیت انجام داده است.

بروجردی به مقوله‌ی جلوگیری از نفوذ دشمن هم اشاره کرد و گفت: معاونت ضد جاسوسی ماموریت مهمی دارد و اقدامات ارزشمندی داشته اما به حق سربازان گمنام نام گرفتند، بسیاری از مطالب را نمی‌توان گفت، اما بدانند صدها مورد علیه نظام را معاونت ضد جاسوسی کشف و خنثی می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: وزارت اطلاعات ستاد ویژه مقابله با نفوذ را تشکیل داده است و هزار نفری که در معرض جاسوسی دشمن قرار دارند، دشمن توانسته بود از طریق همین سفرها و سمینارها در برخی از ارگان‌های حساس افرادی را شناسایی و نفوذ کند که خوشبختانه وزارت اطلاعات توانست به موقع کشف شناسایی کرده و بسیاری از این افراد که شامل صدها نفر هستند مصون و واکسینه شدند و توطئه دشمن خنثی شد.

بروجردی خاطر نشان کرد: کشف و شناسایی اقدامات سرویس‌های بیگانه کار ارزشمند وزارت اطلاعات است که توانست این نیروهای متخصص را حفظ کند تا دشمن نتواند برباید.

دیدگاه ها