علاءالدین بروجردی در سفر به چین: پیگیری جدی سرنوشت دریانوردان سانچی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: رسیدن به نتیجه قطعی، مورد نظر خانواده دریانوردان سانچی است که آن را در این سفر پیگیری خواهیم کرد.

 

 

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پکن؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، پیگیری سرنوشت دریانوردان سانچی را یکی از موارد مهم در سفر خود به چین و ملاقات با مسئولان این کشور بیان کرد.

دکتر علاءالدین بروجردی پس از دیدار با وزیر خارجه چین گفت: رسیدن به نتیجه قطعی ، مورد نظر خانواده هاست که این موضوع را در این سفر پیگیری خواهیم کرد.
وی به حضور خانواده های دریانوردان سانچی در مجلس برای پیگیری این موضوع در دو روز قبل ، اشاره کرد و افزود: انتظار خانواده ها این است که با توجه به غرق شدن کشتی، از طریق اعزام غواص و مشاهده عینی ، به نظر قطعی برسند.

بررسی مشکلات بانکی میان ایران و چین
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه در این سفر ، مسائل و مشکلات بانکی میان ایران و چین را پیگیری خواهد کرد، گفت: یکی از محورهای گلایه آمیز همین نکته بود.
دکتر بروجردی افزود: با توجه به اینکه مشکلات بانکی در کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند و کشورهای دیگر که خریدار نفت ما هستند، به میزان قابل توجهی حل شده، انتظار این است که چین این گره را باز کند.
وی با بیان اینکه نقش آمریکایی ها در کل اقتصاد ما در جهان تخریبی است گفت: اما با توجه به اینکه کشورها در پی منافع خود هستند این انتظار به چینی ها منتقل شد که این معضل را حل کنند.

همکاری ایران و چین در زمینه خط آهن
دکتر بروجردی همچنین به ملاقات خود با مدیرعامل شرکت راه آهن چین اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، خط آهن است که در گسترش آن هم دولت و هم مجلس تاکید فراوان دارند.
وی با بیان اینکه چینی ها هم قطار سریع السیر تهران به قم و اصفهان را و همچنین برقی کردن قطار تهران و مشهد را در دستور کار دارند افزود: پیشنهادهای دیگری نیز برای گسترش مسیر قطار سریع السیر از سوی چینی ها وجود دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چین تنها کشوری است در جهان که بیشترین خط آهن سریع السیر را که حدود ۲۲ هزار کیلومتر است دارد و ۱۰ هزار کیلومتر نیز در دست طراحی و اجرا دارد که منحصر به فرد است.
دکتر بروجردی به تجارب بسیار خوب چینی ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: احداث خط آهن سریع السیر یکی از زمینه های مناسب هکاری دو کشو راست که در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه ها