دیدار بروجردی با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه در ادامه سفر خود به چین با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین دیدار کرد.

به گزارش ایرنا در این دیدار که در کنگره ملی خلق چین در پکن برگزار شد ‘علاالدین بروجردی’ و خانم ‘فو اینگ’ روابط خارجی دو کشور و همچنین راه های تقویت این روابط را بررسی کردند.

رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی و عمیق خواند و بر گسترش این روابط تاکید کرد.
‘فو اینگ’ افزود: در عصر جدید نیز دو کشور دارای روابط مناسبی هستند و در بسیاری از مسایل و موضوعات بین المل دیدگاه مشترکی دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور از دو هزار و ۵۰۰ سال پیش تا کنون گفت: روابط دو کشور همیشه بر اساس احترام متقابل بوده است.

بروجردی با اشاره به اینکه چین یکی از کشورهای بزرگ دنیا و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است گفت: چین در دوران های مختلف از جمله در دوران تحریم ها کمک های زیادی به کرده است که قدرداین ان هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در صدر هیاتی بلند پایه برای انجام ملاقات و مذاکره با مقامات چینی وارد پکن شد.

بروجردی روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه چین، راه های تقویت و گسترش همکاری های دو کشور را بررسی کرد و در ادامه در دیدار با مدیرعامل شرکت راه آهن چین در مورد مشارکت چینی ها در پروژه های راه آهن کشورمان به بحث و مذاکره پرداخت.

دیدار با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین و نایب رییس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین از دیگر برنامه های بروجردی در سفر به پکن است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمعه نیز برای ملاقات با مسئولان محلی کنگره و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شانگهای به این شهر سفر خواهد کرد.

دیدگاه ها