برگزاری نشست نمایندگان مجلس ایران با نمایندگان پارلمان اروپا

نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نمایندگان پارلمان اروپا در تهران برگزار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به اصل تاثیرپذیری انسان ها از سخن حق و ضرورت دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران و تشریح بسیاری از مسائلی که در خارج از مرزها علیه ما سیاه نمایی می شود، اگر حقایق گفته شود، آن ها متوجه می شوند بنابراین گفتمان ما با نمایندگان پارلمان اروپا ضرورت جدی است.

وی با بیان اینکه در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نمایندگان پارلمان اروپا گفتمانی صریح انجام دادند، ادامه داد: مواضع، تبیین شد و قطعا این نشست ها تاثیرگذار است .

بروجردی افزود: دشمنان ما در موارد مکرر با نمایندگان پارلمان اروپا صحبت و سیاه نمایی می کنند و موارد خلاف واقع را به خورد آن ها می دهند بنابراین بسیار ضروری است که واقعیت های جمهوری اسلامی ایران را برای نمایندگان پارلمان اروپا و بقیه پارلمان های جهان تشریح کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسائل داخلی و خارجی از جمله ایراد آن ها از سیاست های موشکی ما در این نشست مطرح شد، گفت: ما این اصل را بیان کردیم که با هیچ کشوری درباره توانمندی موشکی خود صحبت نمی کنیم اما تبیین می کنیم تا آنها بدانند چرا به عنوان ملتی که ۸ سال درگیر جنگ بی رحمانه بودیم باید بتوانیم با قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.

بروجردی افزود: آن ها اکثر مواضع ما را که می شنیدند قانع می شدند و برخی از آنها صریحا اعلام کردند که حق را به شما می دهیم.

وی گفت: توافق کردیم که به طور منظم این مذاکرات را در دو پارلمان داشته باشیم.

دیوید مکالیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و برخی دیگر از نمایندگان این پارلمان و همچنین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نشست نظرات خود را درباره موضوعاتی مانند حقوق بشر، برجام ، برابری همه انسان ها و لزوم مبارزه با تروریسم بیان کردند.

در پایان این نشست، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا هدیه ای را به رسم یادبود به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان اهدا کرد.

دیدگاه ها