روایت بروجردی از ماجرای خودکشی سید امامی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصاویر موجود در فیلم خودکشی کاووس سید امامی گفت: شواهد ماجرا نشان دهنده خودکشی سید امامی است.

علاء الدین بروجردی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در خصوص جلسه روز گذشته مجلس پیرامون موضوع خودکشی کاووس سید امامی در زندان تصریح کرد: روز گذشته از سوی هیات رئیسه مجلس اطلاع داده شد که تعدادی از نمایندگان از جمله نایب رئیس دوم مجلس برای ارائه گزارشی در خصوص حادثه بسیار تلخ خودکشی آقای سید امامی در زندان به جلسه ای دعوت شدند.

وی با اشاره به حضور یکی از مقامات امنیتی و ارائه توضحیاتی در این خصوص از سوی وی در این جلسه افزود: او ماجرا و اصل قضیه دستگیری تعدادی از افراد در این خصوص را تشریح کرد البته این حوادث در کشور و یا هر کشور دیگری اتفاق می افتد منتهی حادثه تلخ خودکشی او در زندان بوده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ظاهراً پیش از این اقدام آقای سید امامی با یکی از کسانی که اطلاعات جزئی تری از افراد دستگیر شده مواجهه ای داشت و بعد از این مواجهه وی بسیار منقلب می شود.

بروجردی ادامه داد: تصاویر موجود در فیلم نشان می دهد که وقتی سید امامی به سلول خود باز می گردد نا آرام بود و حرکت می کرد و در مواقعی نیز تلاش می کرد چراغ سقف سلول را با پرتاب شیء ای بشکند البته این موضوع به علت وجود حفاظ این چراغ ها اتفاق نیفتاد که شاید وی مثلا قصد داشت با این روش از خرده های شیشه به عنوان وسیله ای برنده برای بریدن رگ استفاده کند.

وی گفت: همچنین در بخشی از تصاویر آقای سید امامی پیراهن خود را در آورده و دو سه بار دور گردن خود می بندد و حتی جایی را که می خوابید با پتو و بالش به گونه ای آرایش می کرد که در نگاه دیگران انگار کسی در حال استراحت است و سپس به سرویس بهداشتی رفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سلول ها و نقاط مختلف زندان زیر نگاه دوربین ها است اما چنین وضعیتی در سرویس های بهداشتی وجود ندارد بنابراین از زمان ورود اقای سید امامی به سرویس های بهداشتی دیگر چیزی در فیلم مشهود نیست.

بروجردی ادامه داد: بعد از مدتی طبق روال برای او صبحانه بردند اما خبری از او نبود، مسئولان زندان فکر کردند او خواب است اما بعد از یکی دو ساعت با صحنه حلق اویز شدن وی روبرو شدند.

وی همچنین در خصوص شرایط سلول نگهداری کاووس سید امامی گفت: سلول نسبتاً بزرگی در اختیار وی بود که از سلول های انفرادی بسیار بزرگ تر بود اما با توجه به اینکه معمولا افراد تا پایان بازجویی تنها نگاه داشته می شوند سید امامی نیز به صورت انفرادی در این سلول حضور داشت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص جمع بندی نمایندگان از جلسه روز گذشته مجلس در این باره تصریح کرد: شواهد ماجرا نشان دهنده خودکشی سید امامی است منتهی معمولا خاصیت دوربین ها این است که اگر فردی در سلولی وضعیتی ناآرام دارد حتما باید مسئولان ذیربط زندان سریعاً دخالت کنند و به سلول اش سر بزنند.

بروجردی خاطر نشان کرد: فکر می کنم در این خصوص آنگونه که باید طبق ضوابط عمل نشد و یا مسئولان ذیربط موضوع را جدی نگرفتند که متاسفانه منجر به این حادثه شد.

دیدگاه ها