بروجردی در نشستی خبری در مسکو؛ هشدار به آمریکا؛ دوران «بزن در رو» تمام شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا باید بداند تحریم‌های ظالمانه اش، در ایران و روسیه، اثری نخواهد داشت.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در صدر هیات پارلمانی کشورمان در همایش اقتصاد بین المللی ساراتوف شرکت کرده بود ، پس از بازگشت به مسکو در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا باید بداند دوره یکه تازی در جهان تمام شده است.

علاءالدین بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس ریانووستی روسیه درباره وتوی قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت، گفت: از طرف دولت و ملت ایران باید مراتب قدردانی خود را از روسیه اعلام کنم ، چراکه با موضع گیری درست و شجاعانه و رای منفی به قطعنامه انگلیس و امریکا، از حق دفاع کرد. آمریکایی ها باید بدانند دوران یکه تازی در عرصه بین المللی و تحمیل اراده خود به دیگران تمام شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس کشورمان همچنین گفت: آمریکا باید بداند که تحریم های ظالمانه اش، نه در ایران و نه در روسیه، اثری نخواهد داشت.

علاء الدین بروجردی همچنین درباره سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: این اقدام ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که دوران «بزن در رو» تمام شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اعلام کرد ایران امیدوار است قراردادهای توسعه میدان های نفتی این کشور با شرکت های روسی در اوایل آوریل امضا شود.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، بروجردی در کنفرانسی خبری اعلام کرد: شش شرکت بزرگ روسی در حال بررسی ۱۵ میدان نفتی ایران هستند، این بررسی ها در مراحل پایانی قرار دارد و طی یک ماه به اتمام می رسد و قراردادها نیز امضا خواهند شد.
دکتر بروجردی بر اهمیت افزایش مبادلات تجاری دو جانبه تا سطح ۱۰ میلیارد دلار با توافق سران دو کشور تاکید کرد و افزود: ضروریست هرچه سریع تر برای رسیدن به این سطح تلاش کنیم.
شماری از شرکت های نفتی روسیه از جمله گازپروم،‌ لوک اویل، زاروبژ نفت و تات نفت در سال ۲۰۱۶ در زمینه اکتشاف میدان های نفتی ایران توافقاتی انجام دادند.
دیدگاه ها