بروجردی در پایان سفر به سوریه؛ ایران در بازسازی سوریه نفش آفرین خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران سختی‌ها در کنار ملت و دولت سوریه بعنوان محور مقاومت حضور داشته و علاقمندیم در دوران بازسازی هم نقش آفرینی کنیم.

 

 

به گزارش خبرنگار سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما از دمشق؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: مانند دوران جنگ علیه تروریسم؛ جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه نیز نقش آفرین خواهد بود.
علاءالدین بروجردی که در صدر هیات پارلمانی کشورمان به سوریه سفر کرده بود، هنگام ترک دمشق افزود: حتما اجازه نخواهیم داد؛ دیگران که نقش تخریبی در سوریه داشته اند، بر سر سفره آماده بنشینند.

بروجردی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران سختی‌ها در کنار ملت و دولت سوریه، به عنوان محور مقاومت حضور داشته است و حتما علاقمندیم که در دوران بازسازی هم نقش آفرینی کنیم.
وی با اشاره به نقش مستشاران جمهوری اسلامی ایران و همچنین جبهه متحدین در کمک به دولت و ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم افزود: اکنون بخش اعظم مناطق زیر اشغال تروریست‌ها آزاد شده است و تا به حال سوریه را به این اندازه موفق و مصمم ندیده ام.
بروجردی با اشاره به سفرش به استان‌های ساحلی طرطوس و لاذقیه گفت: برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، درباره خواهر خواندگی یکی از این استان‌ها با یکی از استان‌های جمهوری اسلامی ایران توافق شد.
بروجردی اضافه کرد: قرار است، به زودی نمایشگاه کالا‌های ایرانی در شهر لاذقیه برپا شود، تا هم نقشی در صادرات ایفا کنیم و هم در رفع نیاز‌های مردم سوریه گام برداشته باشیم.

سرلشکر فیصل الخوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ملی سوریه هم که به اتفاق شماری از نمایندگان برای بدرقه بروجردی و هیات همراه در فرودگاه حضور داشت گفت: ما با کشور “برادر” ایران و همچنین جبهه متحدین و رزمندگان حزب الله لبنان، پیروزی بر تروریسم را جشن خواهیم گرفت.
وی افزود: سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همزمان با پیروزی‌های درخشان مقاومت بر تروریست‌ها بیانگر اهداف و سرنوشت مشترک دو ملت است، خون جوانان ما در جبهه نبرد علیه تروریسم با هم آمیخته شده است و به زودی پیروزی نهایی را جشن خواهیم گرفت.
سرلشکر فیصل الخوری با اشاره به جانفشانی جوانان ایرانی در جبهه‌های نبرد علیه تروریست‌ها در سوریه گفت: مجلس ملی سوریه می‌کوشد تا مقررات و قوانین این کشور را به گونه‌ای ارتقا دهد که در خدمت روابط دو ملت برادر قرار گیرد.

 

 

 

دیدگاه ها