بروجردی:فروش ایرباس به ایران آزمون اروپایی ها برای پایبندی به برجام

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که سرنوشت برجام و ماندن ایران در برجام بستگی به تعهدات و تضامین عملی و قطعی دارد که اروپایی‌ها باید بدهند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
علاالدین بروجردی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لغو مجوز فروش بوئینگ و ایرباس به ایران، گفت: بوئینگ برای آمریکایی‌ها است و طبیعی است که آن‌ها بعد از خروج از برجام مانع فروش این هواپیما به ایران شوند.

او تاکید کرد: اگرچه با توجه به توافقی که صورت گرفته بود، آن‌ها متعهد به فروش بوئینگ به ایران بودند و این هم یک اختلاف دیگر و نقض عهدی است که آن‌ها انجام دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: حدود ۹۰ درصد از سهام ایرباس برای اروپایی‌ها است. بنابراین فروش ایرباس به ایران از مواردی است که باید اروپا بر سر عهدش در این زمینه باقی بماند. اروپایی‌ها باید به توافقی که انجام دادند، پابرجا بمانند و به تعهدات خود عمل کند و این بخشی از آزمونی است که اروپا در مقابل برجام پیش رو دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین؛ او در خصوص سرانجام برجام و اینکه آیا احتمال خروج ایران از برجام وجود دارد، گفت: سفر ظریف به چین، و بعد به روسیه و دیدار با سه وزیر خارجه اروپایی امضاکننده برجام تعیین‌کننده است و تعهداتی که آن‌ها به‌عنوان تضمین قطعی و عملی باید بدهند سرنوشت ماجرا را مشخص می‌کند./

دیدگاه ها