بروجردی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان:حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی سبب تداوم بحران در منطقه شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان، گفت: سیاست های جنگ افروزانه و حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و نقض تعهدات بین المللی مورد تأئید سازمان ملل متحد از جمله توافق برجام سبب بی ثباتی و تداوم بحران در منطقه شده است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
دیدار علاءالدین بروجردی با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران(شنبه ۲ تیرماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان دو کشور، گفت: ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و گرجستان وجود دارد که می توان از آن در راستای ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فی‌مابین بهره برد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود : مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت تحکیم و تقویت مناسبات فی‌مابین استقبال و حمایت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، گفت: توسعه نیازمند برقراری امنیت پایدار و مبارزه همه کشورهای جهان است.

وی تصریح کرد: سیاست های جنگ افروزانه و حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و نقض تعهدات بین المللی مورد تأئید سازمان ملل متحد از جمله توافق برجام سبب بی ثباتی و تداوم بحران در منطقه شده است.

بروجردی با ابراز تأسف از  بحران انسانی بوجود آمده در یمن، گفت: کشتار کودکان بیگناه ، زنان و افراد غیرنظامی در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان و دخالت در امور داخلی یمن است.

وی افزود: مردم یمن بعد از سه سال مقاومت با حداقل امکانات، مهاجمین را زمین گیر و شکست نظامی فاحشی به عربستان و متحدانش وارد کرده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر تداوم برگزاری نشست کمیسیون های اقتصادی دو کشور و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار  شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارتباطات تاریخی میان دو ملت، گفت: همواره در طول تاریخ روابطی دوستانه بر اساس احترام متقابل میان دو ملت وجود داشته است.

وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس گرجستان نشان دهنده علاقمندی مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی این کشور جهت توسعه و گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم برقراری آرامش و امنیت در منطقه، افزود: استفاده از امکانات بالقوه اقتصادی در کشورهای منطقه نیازمند برقراری صلح و امنیت است.

شالوا کیکناولیدزه در پایان بر توسعه همکاری ها در عرصه توریسم، همکاری های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، فراهم آوردن زمینه حضور  بخش های خصوصی و عملیاتی شدن پروژه های مشترک اقتصادی میان گرجستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد./

دیدگاه ها