بروجردی:جزئیات بسته برجامی اروپا در اختیار افکار عمومی قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصمیم اروپایی‌ها برای ادامه برجام برای من مبهم است.                                                                                                                                                                                                                                                                                          
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بسته اروپایی‌ها برای ادامه برجام، اظهار داشت: معتقدم اگر بسته‌ای از طرف از اروپایی‌ها در خصوص برجام به ایران ارائه شده باید در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم حق دارند، در کنار تحمل مشکل‌های حاصل از تحریم‌ها، عهدشکنی آمریکا، نقض برجام توسط این کشور و تصمیم گیری مجدد برای برقراری تحریم‌ها در جریان تحولات قرار گیرند.

عدم اعلام جزئیات بسته پیشنهادی به افکار عمومی، استمرار سیاست نادرست گذشته است

وی افزود: عدم اعلام جزئیات بسته پیشنهادی و در اختیار افکار عمومی قرار نگرفتن بسته پیشنهادی اروپایی‌ها در قبال برجام، استمرار سیاست نادرست گذشته است، مردم کل مشکلات متاثر از مسائل مرتبط با برجام را تحمل می‌کنند و انتظار طبیعی آن‌ها این است که در جریان موضوعات قرار گیرند.

بروجردی ادامه داد: باید از مواضع کشورهایی مانند چین تقدیر کرد، زیرا این کشور صراحتا اعلام کرد که به هیچ وجه از تحریم‌های آمریکا تبعیت نمی‌کند و به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.

کدام کشورها در دوران تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازنده هستند؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه و چین به عنوان ۲ شریک مهم جمهوری اسلامی ایران می‌توانند همانند دوران تحریم پیش از برجام، نیازهای ایران را تامین کنند، در این صورت بازنده کشورهایی هستند که جرات اجرای تعهدات خود را ندارند.

هنوز برای من مبهم است که واقعا تصمیم اروپایی‌ها برای ادامه برجام چیست؟​

بروجردی با بیان این موضوع که “هنوز برای من مبهم است که واقعا تصمیم اروپایی‌ها برای ادامه برجام چیست؟”، اظهار داشت: طبیعتا بعد از مشاهده بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای برجام، می‌توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم، موضوع دارای اهمیت است این است که اروپایی‌ها، روال حرکتی خود پس از توافق برجام را ادامه دهند که چنین نشانه‌ای را نمی‌بینیم.

“توتال” و “پژو” دو نمونه از عدم پایبندی اروپا به تعهدات است

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: “توتال” و “پژو” بعنوان دو شرکت بزرگی که در ایران تصمیم به سرمایه گذاری داشتند و کار را نیز آغاز کرده بودند، در اوج ترس و زبونی در مقابل آمریکا، تعهدات خود را رها کرده و از ایران خارج شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: عملکرد “توتال” و “پژو”، نمونه مهمی از عدم پایبندی به تعهد، از سوی اروپایی‌ها است و نمی‌توانیم صرفا شاهد حرف‌های زیبا باشیم، انتظار طبیعی افکاری عمومی ملت ایران، این است که در ارتباط با برجام شاهد اجرای تعهدات باشیم نه اینکه صرفا اعلام مواضع و ارائه بسته را از سوی طرف اروپایی نظاره‌گر باشیم./

دیدگاه ها