بروجردی:تصمیم‌گیری درباره مذاکرات با اروپا و برجام منوط به نظر شورای عالی امنیت ملی

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: ورود به عرصه‌ تصمیم‌گیری درباره برجام و مذاکرات با اروپا منوط به نظر شورای عالی امنیت ملی و کمیته نظات بر اجرای برجام است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص مهلت مذاکرات ایران و اروپا در خصوص آینده برجام و بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در این زمینه، گفت: در صورتی که اروپایی‌ها بتوانند منافع جمهوری اسلامی را تامین و در مقابل فشارهای اقتصادی اروپا مقاومت کنند، می‌توان به سرانجام مذاکرات و برجام امیدوار بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها باید بتوانند در مقابل وضع تعرفه که شامل کشورهای مهم اروپایی چون فرانسه و آلمان شده و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت کنند زیرا این مقاومت فصل نوینی از قدرت اروپا در غرب را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: اروپا اگر بتواند در جهت حفظ منافع ملی خود و در مقابل زیاده خواهی ترامپ بایستاد، گام بلندی در تحقق مذاکرات ایران و ۴+۱ برداشته می‌شود.

بروجردی در ادامه تاکید کرد: در غیر این صورت در مورد ادامه برجام تصمیم‌گیری می‌شود؛ البته خروج ایران از برجام توسط افراد و اشخاص اتخاذ نخواهد شد و ورود به چنین عرصه‌ای منوط به تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی و کمیته نظات بر اجرای برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب نیز تصمیم ملی است اما یک قوه به تنهایی نمی‌تواند در این موضوع تصمیم‌گیری کند. هرچند جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد./

دیدگاه ها