گفتگوی ویژه خبری؛ حقوق بشر در سازمان‌های بین المللی رنگ باخته است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: کشتار انسان‌ها برای دستیابی آمریکا به منافعش بی اهمیت است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، علاءالدین بروجردی در برنامه­ گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ­ با اشاره به حمله وحشیانه اتمی آمریکایی ها به ژاپن افزود : آمریکا نه تنها غرامتی بابت این حمله نداد بلکه عذرخواهی هم نکرده است .

وی گفت: در همه ناهنجاری هایی که تحت عنوان هنجار ، آمریکا به دنیا تحمیل کرده است جمهوری اسلامی ایران ­در مقابل آنها ایستاده و بازی آنها را بهم زده و معادله را تغییر داده است .

وی افزود : این موجب شده که آمریکایی ها به جمهوری اسلامی ایران حساس شوند در حالی که کشورهای دیگه نیز باید مقابل آمریکایی ها بایستند .
بروجردی اضافه کرد: آمریکا به دلیل قدرت نظامی و رسانه ای رفتار وحشیانه خود را در میان کشورهای مختلف­ و مردم خودشان ­توجیه کنند .

وی گفت: در حالی که عربستانی که ۲۰ هزار نفر را در سه سال گذشته در یمن کشته است و آمریکا که بیشترین جنایات را دارد عضو مجمع حقوق بشر هستند، وجود­ این نهادها سیاسی است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر در این سازمان ها رنگ باخته است افزود: باید در پی مصادیق رعایت حقوق بشر به وسیله آمریکایی ها باشد زیرا بیشتر اعمال این کشور نقض حقوق بشر است .

وی گفت: کشتار انسان ها برای آمریکایی اهمیت ندارد و فقط آنها در پی منافع اقتصادی خود هستند .
وی با اشاره به اینکه ایران زخم خورده اقدامات فراوان ضد حقوق بشری آمریکایی ها است گفت : محکم و استوار در مقابل آمریکا ایستاد و پیروز شد که نمونه آن زمینگیر کردن­ آمریکا در عراق و سوریه است .

وی اضافه کرد : ایران با استفاده از ظرفیت های هوشمندانه آمریکا را در منطقه زمین گیر کرده است .
عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:­ معاهده ان پی تی از کشورها دارنده سلاح هسته ای می خواهد سلاح های هسته ای را کاهش دهند اما آمریکایی ها این سلاح ها را بروز می کنند­ و در مسابقه­ تسلیحاتی مخفی با دیگران هستند .
وی اضافه کرد: آمریکایی ها در جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به توان هسته ای شکست خورده اند و ما از ابتدا تا انتهای این فناوری را داریم­.

احمد مومنی راد عضو هیئت دانشگاه تهران نیز در این برنامه با توحه به اینکه آمریکا به کنوانسیون حقوق بشر و میثاق های بین المللی بی توجه است ژشت حقوق بشر آمریکا با­ توجه به سیاست ها و رفتار این کشور یک لطیفه خندار است .
وی اضافه کرد: در همه جنایت­ های جهان پای آمریکا در میان است و اقدام های ضد حقوق بشر فراوانی در آنها دیده می شود .
مومنی راد گفت : در نسل دوم حقوق بشر حق مهاجرت وجود دارد اما آمریکایی ها این را رعایت نمی کنند و کودک و پدر و مادر مهاجر از هم جدا می کند و هر کدام را جداگانه در قفس نگهداری می کند.
وی افزود: عقل و منطق می گوید آمریکا که دو بار از بمب هسته ای استفاده کرده است باید در استفاده از این سلاح متهم باشد اما جای شاکی و متهم تغییر کرده است و آنها به ما می گویند که نباید انرژی هسته ای داشته باشید .
وی با بیان اینکه سیاست ، قدرت و ثروت به این تولید اسناد و معاملات بین المللی سیطره دارد افزود : آمریکا طوری رفتار می کند که کشوری نتواند در مقابل آن بایستد البته هر جا که کشورهای در حال توسعه همبستگی داشته از قدرت آمریکا و غرب کاسته اند و منافع خود را دیده اند .
مومنی راد با اشاره به اینکه در معاملات بین المللی منافع نامشروع آمریکاست گفت : هر جا کشوری در مقابل آمریکا بایستد طرح بر اندازی حاکمیت آن کشور را در دستور قرار می دهند و این در تعدادی از کشورها وجود داشته است .
وی افزود: دلیل اینکه امریکا در مقابل ما و دشمنی با ما است به دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاد خواهی و منافع نا مشروع این کشور است.
مومنی راد گفت: قدرت اصلی سازمان ملل در دست شورای امنیت و کشورهای دارنده حق وتو است و تا زمانی که ساختار این سازمان اینگونه است روند کنونی نیز حفظ می شود.
وی افزود : با توجه به اینکه بسیاری از دانشمندان پیشنهادهایی را برای تغییر ساختار سازمان ملل ارائه کرده اند اما در این تقابل نقش ملت ها برای رسیدن به وضع مناسب در برابرای،مردم سالاری و احقاق حقوقشان در مجامع بین المللی بسیار مهم است.
مومنی راد گفت: همه اندیشمندان مستقل جهان منتقد سیاست های آمریکا هستند.

سید احسان قاضی زاده هاشمی سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت:بازگرداندن تحریم ها به وسیله آمریکا و نقض قرارداد فروش هواپیما در جهت امنیت ملی جان مردم ایران است و این از جمله اقدام های ضد حقوق بشری آمریکاست .
وی با اشاره به تبعیض نژادی افراطی در آمریکا و آمار زیاد زندانیان در این کشور گفت : آمریکا با تکیه بر قدرت رسانه ای خود را مدعی حقوق بشر معرفی می کند .
وی با بیان اینکه در حمایت از رژیم کودک کش و قاتل پرستاران از منشور حقوق بشر سازمان ملل خارج شد افزود : وابستگی های سیاسی و اقتصادی و حاکمیت یکجانبه گری های آمریکا بر معاملات جهانی موجب می شود کشورهای دیگر در مقابل آن سکوت کنند .

 

دیدگاه ها