بروجردی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حجت را بر همه کشورها از جمله آمریکا تمام کرد

 آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دومین بار بعد از خروج آمریکا از برجام پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تایید کرد، آمانو مدیر کل آژانس در این گزارش مجددا تاکید کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران از سقف تعیین‌شده در برجام تجاوز نکرده و ایران دسترسی‌های مورد درخواست آژانس را فراهم کرده، به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده و در حال اجرای تعهدات مرتبط با این توافق است.

 

علاءالدین بروجردی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت با بیان اینکه کمیته هسته‌ای بعد از بازدید اخیر از نطنز و فردو در تلاش است تا گزارش فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران را آماده و به صحن مجلس ارایه کند، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دوازدهمین باز پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است لذا حجت را بر  همه کشورها از جمله آمریکا تمام کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این گزارش تایید می‌کند که ایران هیچ انحرافی از مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است، بنابراین اقدام آمریکا برای خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید غیرقانونی و ظالمانه است.

وی افزود: در چنین وضعیتی عملکرد غیرقانونی آمریکایی‌ها قابل پیگیرد است، کما اینکه شکایت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از همین رو انجام گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین اروپا باید شهامت و شجاعت را داشته باشد و در برابر اقدام غیرقانونی آمریکا بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در برجام بماند و به مفاد آن عمل نماید.

                                                                                                             

دیدگاه ها