بروجردی: تروریست ها در ادلب باید سلاح خود را زمین بگذارند/جان شهروندان سوری در عملیات پاکسازی ادلب مهم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پاکسازی ادلب به طور کامل از تروریست ها یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع  پاکسازی شهر ادلب  از تروریست ها،گفت: ادلب به عنوان یک نقطه مهم در سوریه باید هرچه سریعتر از تروریست‌ها پاکسازی شود تا مردم سوریه  و آوارگانی که سالهااست خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند، به کشورشان بازگردند.

وی با بیان اینکه مردم ادلب باید از شر تروریست‌ها راحت شوند،افزود:سوءاستفاده تروریست ها و قراردادن مردم بی دفاع به عنوان سپر انسانی؛ با پشتیبانی حامیان آنها انجام می شود و آمریکایی ها تلاش می‌کنند با فضاسازی سیاسی و بین المللی و ایجاد خبر دروغین احتمال حمله شیمیایی به ادلب توسط دولت سوریه فضایی را ایجاد کنند که ادلب از تروریست ها تخلیه نشود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد:پاکسازی ادلب به طور کامل از تروریست ها در واقع یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود.

نماینده مردم بروجرد و اشتریان در مجلس با اشاره به نشست سهگانه تهران درباره مسائل سوریه، تصریح کرد:طبیعتاً با توجه به اجلاس اخیر سه کشور جمهوری اسلامی ایران،روسیه و ترکیه در تهران؛پاکسازی ادلب از تروریست ها  یک ضرورت جدی است،البته جان شهروندان سوری در عملیات پاکسازی ادلب نکته بسیار مهمی است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات لاوروف درباره گزینه گذرگاه‌های انسانی برای برقراری آرامش و مقابله با تروریست ها،تصریح کرد:در واقع در این شرایط تروریست ها باید سلاح خود را زمین بگذارند و از ادلب خارج شوند.

گفتنی است؛سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در همایش مشترک آلمان و روسیه در شهر برلین، اخبار منتشر شده درباره حمله ارتش سوریه به ادلب با حمایت روسیه را تکذیب و تاکید کرد،نیروهای سوریه و روسیه تنها به حمله شبه‌نظامیانی از منطقه ادلب پاسخ می‌دهند.

وی گفت:گذرگاه‌های انسانی را ایجاد و از تمامی راه‌های ممکن برای برقراری آرامش در منطقه حمایت خواهیم کرد، ما هرکاری انجام می‌دهیم تا غیرنظامیان ساکن این منطقه آسیبی نبینند./

دیدگاه ها