بروجردی:تصمیماتی که آخر سر اروپا را به فکر جدایی از آمریکا انداخت/ تضعیف ناتو با تشکیل ارتش مستقل اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با یادآوری تصمیمات ترامپ در عرصه سیاسی و اقتصادی و خروج از بسیاری از معاهدات بین‌المللی، گفت: تشکیل ارتش اروپا اختلافات را تشدید و ناتو را تضعیف خواهد کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه پیرامون تشکیل ارتش اروپا با حفاظت از این قاره در مقابل چین، روسیه و حتی آمریکا، گفت: این پیشنهاد نشان از تشدید اختلافات میان سیاست‌های آمریکا و اروپا است، تشکیل ارتش مستقل اروپا سبب عمیق‌تر شدن شکاف با آمریکا خواهد شد.

تصمیمات غیرمنطقی ترامپ اروپا را نسبت به آمریکا بی‌اعتماد کرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصمیمات غیرمنطقی ترامپ در ماه‌های گذشته بر افزایش این شکاف و اختلافات دامن زده است، ترامپ در عرصه‌های مختلف سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی و نظامی تصمیماتی را اتخاذ کرد که به موجب آنها در حداقل قرار گرفته است.

                              بیشتر بخوانید:

وی افزود: خروج آمریکا از پیمان کنترل تسلیحاتی سال ۱۹۸۷ موسوم به «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد» یکی از مهم‌ترین نکات مورد نظر رئیس جمهور فرانسه برای طرح این پیشنهاد بوده است، در واقع اروپا نسبت به سیاست‌های آمریکا نگران و بی‌اعتماد شدند.

آمریکا در سیاست‌های بین‌المللی اروپا را به بازی نگرفت

بروجردی اظهار داشت: با توجه به این تصمیمات، اروپا می‌پندارد که در تصمیم‌گیری‌های سیاسی به بازی گرفته نمی‌شود و در تحولات منطقه غرب آسیا هم از حداقل نقش برخوردار است و آمریکا زمینه برای بازی اروپا را ایجاد نمی‌کند. بنابراین با توجه به این شرایط رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد تشکیل ارتش مستقل اروپا را مطرح کرده است.

تشکیل ارتش اروپا سبب تضعیف ناتو می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که این پیشنهاد وارد مرحله عمل شود؛ عرض اندام مهمی در برابر آمریکا و سیاست این کشور است. علاوه بر این تشکیل ارتش مستقل اروپا سبب تضعیف جدی ناتو خواهد شد البته همراهی سایر کشورهای اروپا در این خصوص بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مکرون رئیس جمهور فرانسه به تازگی در مصاحبه با «رادیو اروپا ۱» از تشکیل «ارتش واقعی در اروپا» به منظور «حفاظت از این قاره در مقابل چین، روسیه و حتی آمریکا» سخن گفته است، پیشنهاد مکرون درباره تشکیل ارتش اروپا تاکنون مورد حمایت «اوا کایلی» سیاستمدار اهل یونان وعضو پارلمان اروپا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ ترامپ در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه در توئیتی نوشت: رئیس جمهور مکرون به تازگی پیشنهاد کرد که اروپا ارتش خود را داشته باشد تا از آن در مقابل آمریکا، چین و روسیه محافظت کند اما شاید اروپا نخست باید سهم مناسب خود را در ناتو بپردازد که آمریکا نقش بسزایی در تامین هزینه آن داشته است./

دیدگاه ها