بروجردی:پروازهای زائران شیعه عربستان به مشهد مقدس همچنان قطع است/ پروازها بستر مهم گردشگری ایران و عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید از زمان قطع رابطه ایران و عربستان، پروازهای متعددی که زائران شیعه عربستان را از منطقه الشرقیه به مشهد مقدس منتقل می‌کرد، قطع شده است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت در مورد امکان سفر اتباع عربستان به ایران گفت: عربستان به دنبال قطع رابطه دیپلماتیک با ایران، عملا پروازها را که بستر مهم گردشگری  ایران و عربستان بود، قطع کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: مدتهای مدید است که از زمان قطع رابطه دو کشور، پروازهای متعددی که زائران شیعه را از منطقه الشرقیه به مشهد مقدس منتقل می‌کرد، قطع شده است.

سیاست جمهوری اسلامی ایران در پذیرش اتباع عربستان تغییر نکرده است

وی بیان کرد: عربستان اجازه نمی‌دهد اتباعش به ایران سفر کنند و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد؛ اگرچه سیاست جمهوری اسلامی ایران در پذیرش اتباع عربستان تغییر نکرده است.

بروجردی درباره اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مبنی بر اینکه روند حضور گردشگران عربستان در ایران شدت یافته است، توضیح داد: تا آنجا که می‌دانم این ممنوعیت همچنان جاری و ساری است و نمی‌دانم مرجع خبر وی چیست.

عربستان بعد از قطع رابطه، سفر اتباع خود به ایران را ممنوع کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر از سر گیری مجدد حج تمتع از سوی جمهوری اسلامی و تاثیر آن برای سهولت سفر اتباع عربستان به ایران، گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، طبیعتا باید به ایران اعلام شود زیرا این کشور بعد از قطع رابطه، هم پروازها را قطع و هم سفر اتباع خود به ایران را ممنوع کرد./

دیدگاه ها