بروجردی: درگیری با حماس نشان از ماهیت واقعی صهیونیست‌هاست/ نفوذ سعودی‌ها اجازه حمایت سازمان همکاری اسلامی از فلسطین را نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی همین درگیری با حماس است، گفت: نتانیاهو به بهانه صلح با فلسطین به کشورهای منطقه سفر می‌کند تا منافع خود را تامین کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به درگیری میان اسرئیل و حماس و شهادت هفت فلسطینی از جمله یکی از رهبران محلی حماس سفرهای اخیر نتانیاهو به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس چون عمان با هدف برقراری صلح با فلسطینیان را یادآور شد و گفت: اسرائیلی‌ها سیاست‌های منفعت طلبانه خود را دنبال می‌کنند که خروجی این سیاست‌های دروغین سفرهای اخیر نتانیاهو به کشورهای منطقه است.

ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی درگیری با حماس است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی همین درگیری با حماس است که به موجب آن تعدادی از فلسطینیان به شهادت رسیدند. عادی سازی روابط با اسرائیل سرانجام مناسبی نخواهد داشت زیرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در کشورهای حوزه خلیج فارس نفوذ کند.

افکار عمومی و ملت‌های عرب اجازه تحقق عادی سازی روابط با اسرائیل را نمی‌دهند

وی افزود: افکار عمومی، ملت‌های عرب و فلسطینیان برنامه اجازه تحقق عادی سازی روابط با اسرائیل را که اقدامی گذرا است، نمی‌دهند. پیش از این هم متحدان اسرائیل اقدام به ایجاد دفاتر اقتصادی یا سفارتخانه اسرائیل در کشورهای خود کردند اما هیچ گاه این اقدامات به سرانجام نرسید.

سازمان همکاری‌های اسلامی موظف به حمایت از فلسطین به دلیل تجاوز اسرائیل/ نفوذ سعودی‌ها اجازه ورود به این سازمان نمی‌دهد

بروجردی ادامه داد: سازمان همکاری‌های اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در حمایت از ملت فلسطین به موجب درگیری با اسرائیل داشته باشد کما اینکه موظف به صدور بیانیه علیه رژیم صهیونیستی به دلیل این تجاوز آشکار است اما با توجه به اینکه مرکز این سازمان در عربستان قرار دارد و سعودی‌ها نفوذ بالایی در این سازمان دارند نمی‌توانیم انتظار معجزه یا حرکت خاص از آنها باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در چنین شرایطی هرچند حماس به دنبال افزایش تنش‌ و جنگ نیست اما انتقام رهبر بزرگ خود را باید بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سایت “عرب ۴۸” فلسطین گزارش داد، پس از انتشار بیانیه‌ای از طرف گردان‌های القسام و تایید ورود ناموفق یگانی ویژه از سربازان اسرائیلی به خان یونس با هدف ترور یکی از رهبران این گردان‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی فورا قصد نیروهایش برای اجرای هرگونه عملیات ترور یا آدم‌ربایی را تکذیب کرد.

سایت عبری زبان “والا” نیز گزارش داد، سربازان اسرائیلی از دیوار امنیتی عبور کرده و برای اجرای عملیاتی اطلاعاتی جهت جمع‌آوری اطلاعات، خود را به عمق نوار غزه در خان یونس رساندند. پس از آنکه این عملیات محرمانه لو رفت، ماموریت به اتفاقی بسیار پیچیده تبدیل شد که در نهایت بر خلاف آنچه برنامه‌ریزی شده بود، یک افسر عالی رتبه اسرائیلی کشته شد، همچنین هفت فلسطینی از جمله رهبرانی از جنبش حماس کشته شدند./

دیدگاه ها