بروجردی:رفتار آلمان در لغو مجوز پروازهای ماهان ایر تحت فشار آمریکایی ها است

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید:رفتار آلمان بهانه جویی است چراکه ماهان ایر در طول هفت سال جنگ و بحران سوریه که هیچ کشوری با سوریه رابطه نداشت؛به کشورهای اروپایی پرواز داشته است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
علاءالدین بروجردی

علاالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع  رفتار ضدایرانی دولت آلمان و لغو مجوز شرکت هواپیمایی ماهان ایر،گفت:ماهان ایر که در طول هفت سال گذشته  سوریه دچار جنگ و بحران بود و هیچ کشوری با سوریه رابطه نداشت به اروپا پرواز داشته است.

نماینده مردم بروجرد و اشتریان در مجلس شورای اسلامی افزود:اگر آلمان این ادعا را کرده است،باید همان زمان بحران سوریه این کار را می‌کرد و مجوز پرواز را لغو کرد.

استدلال وزیر خارجه المان درباره ماهان ایر منطقی نیست

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد گفته های وزیر خارجه آلمان واقع گرایانه نیست،تاکید کرد: آن زمان که کشورها هیچ ارتباطی با سوریه نداشته و سوریه در حال جنگ بود،ماهان ایر با این کشورها ارتباط داشته است، الان که در سوریه دوران آرامش خود را شروع می کند و کشورها دارند به سمت سوریه برمی گردند؛این استدلال به نظر نمی‌رسد که یک استدلال منطقی باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه رفتار آلمان تحت فشار  بیشتر آمریکایی ها است،تصریح کرد:آمریکایی ها به آلمان فشار می‌آورند تا با شرکت های هواپیمایی ایرانی کار نکند؛فرودگاه به آن ها ندهند؛به فرودگاه فشار می‌آورند؛به افراد و شرکت‌هایی که سوخت می‌دهند فشار می‌آورند و شیطنت می‌کنند و این کار کاملاً غیرمنطقی است.

به گزارش خانه ملت؛بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت:لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان اقدامی شتابزده، غیر قابل توجیه و مغایر روح حاکم بر روابط دیرینه دو کشور است.این رفتار حرکتی بی‌دلیل و احتمالا ناشی از القاء اطلاعات نادرست توسط دیگرانی است که از روند روابط بین دو کشور ناخشنودند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت آلمان با  بررسی حقایق و بازنگری مجدد داده های اطلاعاتی خود نسبت به تجدید نظر بهنگام در این تصمیم ناصواب و نامطلوب که می‌تواند ارتباطات و رفت و آمدهای مردمی را تحت تاثیر قرار داده و بی شک خلاف مصالح و منافع روابط فی مابین است اقدام کند.

قاسمی افزود:بی‌تردید هیچ منطق و دلیلی نمی‌تواند توجیه‌گر این گونه رفتارهای یک سویه و مبتنی بر داده‌های غلط و موهوم باشد و مرور چگونگی همکاری‌های این شرکت با طرف‌های آلمانی خود گویای نبود هیچ‌گونه نقطه منفی در کارنامه این همکاری‌های متقابل است./

دیدگاه ها