پشت پرده اعلام آمادگی انگلیس برای حضور در نشست ورشو

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: وزیر خارجه انگلیس با حضور در نشست ورشو به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود است تا در ایران هراسی با آمریکایی‌ها همراهی کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار با خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به اعلام آمادگی«جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس برای حضور در نشست دولت آمریکا در لهستان، گفت: انگلیس بعد از آمریکا به دنبال گل آلود کردن آب است تا این فضا به نفع خود استفاده کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف از جمله پیروزی در سوریه بعد از هفت سال، انگلیسی‌ها به دنبال ایران هراسی و افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: انگلیس از جمله کشورهای اروپایی است که نگرانی‌های مشترکی با ایالات متحده آمریکا درباره بسیاری از جنبه‌های عملکرد ایران دارد، هرچند در مورد خروج از توافق هسته‌ای و تحریم‌های ثانویه‌ای با دولت ترامپ اختلاف دارد. این در حالی است که آلمان تا بدین لحظه برای شرکت در این نشست تصمیمی نگرفته و روسیه نیز به تازگی تاکید کرده که در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

بروجردی معتقد است: جمهوری اسلامی هیچ انتظاری از انگلیس برای عدم همراهی با آمریکایی‌ها ندارد زیرا در موقعیت‌های مختلف این موضوع را ثابت کرده است. تعیین شرط برگزاری نشستی درباره یمن پیرامون این نشست با آمریکا، امارات متحده عربی و عربستان هم به نظر نمی‌رسد موضوعی جدی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همراهی بریتانیا با آمریکا در اتخاذ سیاست‌های ضد ایرانی نمی‌تواند ذره‌ای از قدرت جمهوری اسلامی در منطقه بکاهد، بنابراین دستگاه دیپلماسی ما از این همراهی‌ها هیچ نگرانی ندارد./

دیدگاه ها