بروجردی با اشاره به انقضای مهلت FATF :FATF با درک روند قانونگذاری ایران باید بعد از تعیین تکلیف لوایح در مجمع تصمیم بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید دارد: مسیر قانونگذاری در ایران طولانی است لذا FATF با درایت تمام باید این روند را درک و بعد از تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری انقضای مهلت FATF و سرانجام لوایح پالرمو و CFT، گفت: لوایح پالرمو و CFTدر روند قانونگذاری خود قرار گرفتند و بر روی ریل بررسی و تعیین تکلیف هستند، مسیر قانونگذاری در ایران همچون سایر کشورها طولانی است. هرچند نزدیک به مهلت پایانی اف‌ای‌تی‌اف برای تعلیق ایران از لیست سیاه هستیم اما این گروه ویژه مالی با درایت تمام باید این روند را درک و از قرار دادن ایران در لیست سیاه بعد از مهلت پایانی جلوگیری کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این گروه ویژه مالی باید منتظر خروجی تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام بمانند و از تعیین شرط برای ادامه روند INSTEX و تهدید جمهوری اسلامی خودداری کنند.

راه اندازی INSTEX  تاثیری در نظر اعضای مجمع تشخیص نسبت به لایحه CFT و پالرمو ندارد

بروجردی ادامه داد: راه‌انداز کانال مالی INSTEX تاثیری در نظر اعضای مجمع ندارد، آنها بر اساس منافع ملی و مصلحت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین باید منتظر طی روند قانونگذاری در ایران باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند برای دولت تسریع در تصویب لوایح قبل از انقضای مهلت اف ای تی اف بسیار مهم است اما شرایط باید به نوعی پیش رود که نظام جمهوری اسلامی بتواند از آثار حقوقی، اقتصادی و سیاسی و مالی این لوایح بهره ببرد.

گفتنی است؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور اما معتقد است: اطاله رسیدگی ولو اینکه بعد از مدت انقضای مهلت اف ای تی اف باشد و منجر به تأیید شود، سختی هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت و بدیهی است در این صورت نظام نخواهد توانست از آثار این لوایح بهره کافی را ببرد./

دیدگاه ها