بروجردی با اشاره به تهدید ونزوئلا به جنگ ازسوی ترامپ:واشنگتن هرگز وارد فاز نظامی در آمریکای لاتین نخواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکا به دنبال این است که از طریق زور، تحمیل بحران و ایجاد چالش تغییراتی در سرنوشت ونزوئلا به نفع خود رقم بزند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
درگیری های ونزوئلا

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار با خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تحولات اخیر ونزوئلا و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور گفت: خرده فرمایش آمریکایی ها در دنیا زیاد است و برای دستیابی به اهداف خود هر اقدامی انجام می دهند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لشگرکشی های آمریکا در منطقه خاورمیانه و کشورهای عراق و سوریه، عنوان کرد: آمریکا تجسم دیکتاتوری و تروریسم بین المللی بوده و تصور می کند باید هر جایی که مایل بوده و منافع اقتضا می کند، حضور داشته باشد و اعمال سلیقه کند.

وی در ادامه با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه بیان داشت: قطعا سیاست های آمریکا در ونزوئلا نیز شکست می خورد و مردم این کشور نیز نسبت به اقدامات و دخالت های آمریکایی در این کشور آگاه هستند.

بروجردی در ادامه با اشاره به حمایت اعضای شورای امنیت از دولت ونزوئلا، بیان داشت: علیرغم اینکه برخی کشورهای اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از گوایدو رقیب مادورو حمایت می کنند با این حال شورای امنیت چنین نظری ندارد و نمی توان در یک کشور از طریق زور، تحمیل بحران و ایجاد چالش تغییرات ایجاد کرد و سرنوشت آن را به نفع برخی کشورها رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: صف کشی های خیابانی که با تحریک عوامل آمریکایی در کاراکاس صورت می گیرد در واقع به نفع ایالات متحده نخواهد بود چرا که اینگونه تحریک های خارجی هیچگاه نتیجه ای برای آنها نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر در نظر داشتن گزینه نظامی برای ونزوئلا خاطرنشان کرد: امکان ندارد آمریکا وارد فاز نظامی در منطقه آمریکای لاتین شود به خصوص که چه در ورود نظامی مستقیم در عراق و افغانستان و چه در جنگ نیابتی در سوریه با شکست مواجه شده اند لذا این ادعاها صرفا خوراک تبلیغاتی دارد./

دیدگاه ها