بروجردی: آتشی که عربستان در کشمیر شعله‌ور می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است انگلیسی‌ها از سال‌ها قبل باعث شده‌اند کشمیر محل منازعه میان هند و پاکستان باشد و امروز عربستان با دامن زدن به این اختلافات باعث افزایش تنش در این منطقه شده است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
علاالدین بروجردی

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشدید مناقشات هندوستان و پاکستان گفت: این دو کشور از سال های دور بر سر منطقه کشمیر مناقشه و منازعه داشته اند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشمیر مهم ترین عامل اختلاف میان دو کشور است، عنوان کرد: این مناقشه نیز دستپخت انگلیس ها بوده که علیرغم خروج از هندوستان در سال های دور همچنان عاملی برای دعوا در کشورها باقی گذاشته اند تا برای همیشه فتنه ای در آنها باقی بماند.

وی همچنین به سفر اخیر بن سلمان به پاکستان اشاره کرد و افزود: نقش عربستان در ارتباط با امنیت منطقه نقش تخریبی بوده و گروه های تندرو و تروریستی را تقویت می کنند که عامل ناامنی در منطقه هستند و نکته قابل توجه این است که این نقش عربستان در دوران بن سلمان بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان نیز جیش محمد را یک گروه تروریستی دانست که از سوی عربستان تغذیه می شود و خاطرنشان کرد: پاکستان بخشی از کشمیر را به تصرف خود درآورده و آن را به هندوستان پس نمی دهد و این اختلاف مرزی قدیمی هر روز به دلیلی برای منازعه در منطقه کشمیر تبدیل می شود آتش این اختلاف نیز همواره توسط سعودی باد زده شده و افزایش می یابد./

دیدگاه ها