بروجردی:ارگان‌های دولتی در صرفه‌جویی باید الگو باشند/ سبک زندگی به بازنگری نیاز دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سبک زندگی اسلامی نیاز به بازنگری دارد چراکه بعد از ۴۰ سال از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفتیم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  مبنی بر سبک زندگی و پرهیز از اشرافی‌گری گفت: سبک زندگی نکته بسیار مهمی است چراکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است و بنیانگذار آن حضرت امام خمینی است که یک الگوی تمام عیار ساده‌زیستی بودند و مقام معظم رهبری نیز همین مشی و سبک زندگی را از ایشان تاسی کردند اما متاسفانه با توجه به اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال از سبک زندگی اسلامی انقلابی فاصله گرفتیم، بنابراین باید یک بازنگری جدی صورت بگیرد و فاصله طبقاتی را کاهش دهیم.

سال ۹۸ را بر خلاف تصور القایی که سال سختی خواهد بود، می‌توانیم با تمهیدات اقتصادی و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی سپری کنیم

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید توجه جدی به قشر آسیب‌پذیر با توجه به جنگ تحمیلی و اقتصادی داشته باشیم و سال ۹۸ را بر خلاف تصور القایی که سال سختی خواهد بود، می‌توانیم با این تمهیدات اقتصادی بسیاری از مشکلات را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی سپری کنیم.

آموزش نقش مهمی در صرفه‌جویی دارد

وی در پاسخ به این که سبک زندگی در شرایط تحریم چگونه باید باشد، تصریح کرد: باید صرفه‌جویی به عنوان یک اصل اسلامی و عقلایی رعایت شود و آموزش در این زمینه نقش مهمی دارد و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند. ما عملا یک ملت اسراف‌کاری هستیم و اسراف نیز به شدت در قرآن و فرهنگ اسلامی تقبیح شده است.

با تدابیر اقتصادی می‌توان مشکلات را حل کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارگان‌های دولتی در صرفه‌جویی باید الگو باشند گفت: بسیاری از چراغ‌هایی که روشن است اسراف است و افراد احساس می‌کنند که رایگان است و مشکلی ندارد اما باید احساس کنند که این از جیب ملت خرج می‌شود و برای خودشان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: با چنین نگرش و تدابیری که برای صرفه‌جویی و اقتصاد  اتخاذ می‌شود، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم./

دیدگاه ها