بروجردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد: انقلاب در بانکداری لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به یک انقلاب در عرصه بانکداری نیاز داریم زیرا بانکداری کنونی نمی‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا علیه السلام، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد هر ساله عطرافشانی ملی است و نقشه راه را نمایان می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخلاف برخی تحلیل‌ها که می‌گفتند سال ۹۸ سال تهدید ها خواهد بود، ایشان فرمودند سال آینده سال فرصت‌ها است و افراد نباید تحت تاثیر رجزخوانی دشمنان قرار گیرند. اتاق فکر دشمن و ضد انقلاب داخل و خارج کشور به دنبال سیاه‌نمایی هستند تا مردم را ناامید کنند و ملت از آینده نگران باشند.

آثار مثبت ناشی از تحریم بیش از مشکلات بوده است

وی افزود: در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحریم آمریکایی‌ها برکات بیشتری نسبت به مشکلات ایجاد شده برای ملت ایران داشته است و استعداد جوانان ایرانی در زمان تحریم ها همواره شکوفا شده است، اگر آمریکایی‌ها سلاح‌هایی که قرار بود به رژیم پهلوی بدهند را پس از انقلاب به ایران می‌دادند، قطعا امکان پیشرفت ایران در عرصه موشکی میسر نمی‌شد، این نگاه های مقام معظم رهبری تکلیف ما نسبت به سال ۹۸ را مشخص کرد تا ناامید نباشیم.

بروجردی ادامه داد: دشمن به دشمنی خود مشغول است و ما در یک جنگ اطلاعاتی، امنیتی و اقتصادی هستیم اما بدون تردید همانگونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز توطئه‌های آمریکا را خنثی می‌کنیم.

باید در عرصه جنگ اقتصادی نیز بازدارندگی ایجاد کنیم

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر شکست دشمن در عرصه جنگ اقتصادی باید ایجاد بازدارندگی کنیم تا همانگونه که در عرصه نظامی علاوه بر پیروزی ایجاد بازدارندگی کردیم، در این عرصه نیز باید همین کار را تکرار کنیم تا دشمن پس از این به راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه ایران فکر هم نکند.

لازمه تحقق اهداف کشور، اصلاح اقتصاد نفت محور است

وی افزود: لازمه تحقق اهداف کشور، اصلاح اقتصاد نفت محور است و باید صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم همچنین توان تولید را نیز باید ارتقاء بخشیم. شعار رونق تولید نیز برای این است که همه قوا را به کار گیریم تا رونق اقتصاد کشور را شاهد باشیم.

کانال مالی اروپا یک شوخی تلخ است

بروجردی اظهار داشت: در زمینه روابط ایران با غرب نیز مقام معظم رهبری فرمودند اروپایی‌ها نشان دادند در شرایط سخت به جای انجام وظیفه قانونی خود در برجام، عملاً پا در جای پای آمریکا می‌گذارند. اروپایی‌ها اقدام متناسبی را انجام ندادند و کانال مالی اروپا یک شوخی تلخ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپایی‌ها عملا به ایران خیانت کردند و از پشت به ما خنجر زدند و نشان دادند قابل اعتماد نیستند، البته مقام معظم رهبری بارها هم این نکته را فرموده بودند اما درس مهمی به مسئولان برای سال ۹۸ بود تا تکیه گاه خود را به توانمندی داخلی قرار دهند و داد و ستد و بازرگانی را با جهان منهای غرب پیش ببرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تذکر دادند عدم تکیه به غربی‌ها و توجه به توان داخلی و سایر کشورها به معنای نداشتن رابطه رسمی با کشورهای غربی نیست، بلکه برقراری روابط با کشورهای غربی بخشی از سیاست خارجی کشور است اما غربی‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند درعرصه به سخره گرفتن حقوق بشر نیز گام بر می‌دارند.

بروجردی ادامه داد: عربستان سعودی چندین سال است به یمن حمله کرده و مردم مسلمان این کشور را مورد حمله قرار می‌دهد اما از سوی کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت شده و تسلیحات به دست می‌آورد. این کشور های غربی عربستان را به تضعیف جهان اسلام و مردم مسلمان دعوت می‌کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مراکز تولید موشک در عربستان قرار است راه اندازی شود، که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند، من نگران نیستم زیرا در آینده نه چندان دور این امکانات به دست مجاهدین می‌افتد که البته این پیش بینی بسیار مهمی در آغاز سال ۹۸ بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها و مقابله با این توطئه دشمن به غرب زده‌های داخلی تذکر دادند، هنوز برخی از رسانه‌ها، روزنامه ها و شخصیت‌های سیاسی بحث ارتباط با غرب را مطرح می‌کنند که یک دیدگاه کاملاً نادرست است زیرا غربی‌ها فقط به دنبال منافع خود هستند و منافع ملی ما را فاقد ارزش می‌دانند.

برخی غرب زده‌ها در دولت عضویت دارند

بروجردی اظهار داشت: کسانی که معتقدند باید مشکلات را با غرب حل کنیم مقام معظم رهبری آنها را «تقی‌زاده‌های امروز» نامیدند که این موضوع بسیار مهم است زیرا برخی افراد که در دولت عضویت دارند، به دنبال این هستند که مشکلات کشور را با غرب حل کنند که این دیدگاه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند غرب خوبی‌ها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌هایی دارد که باید از آن‌ها بیاموزیم اما نباید مرعوب باشیم.

وی افزود: بحث دیگر موضوع اقتصاد بود که مقام معظم رهبری فرمودند با اقدامات عالمانه، مجاهدانه و جهادی باید در این حوزه گام برداشت که قطعاً مشکلات کشور با این راه حل، رفع می‌شود.

بروجردی ادامه داد: انتقاد مقام معظم رهبری از بانک‌ها را نیز شاهد بودیم، برخی پول مردم را جمع می‌کردند، شرکت صوری تاسیس می‌کردند و این واقعیت تلخ وجود دارد که باید حل شود.

به یک انقلاب در عرصه بانکداری نیاز داریم

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های زیر مجموعه نیروهای مسلح تجمیع شدند و این می‌تواند یک الگوی بسیار خوب برای سایرین باشد، ضررهای زیادی از بنگاه‌هایی دیده‌ایم که با تعداد بسیار زیادی تاسیس شدند. به تعبیر من به یک انقلاب در عرصه بانکداری نیاز داریم زیرا بانکداری کنونی نمی‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.

وی افزود: واردات بی‌رویه باید کنترل شود، سال گذشته سال حمایت از تولید بود که موفقیت‌هایی حاصل شد امسال نیز باید تلاش شود تا رونق تولید را شاهد باشیم. برای مثال ما در گذشته تولیدکننده پنبه بودیم اما اکنون وارد کننده پنبه هستیم که وزارت کشور باید به این موضوع توجه داشته باشد، در همه عرصه ها باید تلاش کنیم تا رونق ایجاد شود.

در گام دوم انقلاب حرکت کشور باید بر دوش جوانان باشد

بروجردی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب حرکت کشور باید بر دوش جوانان باشد. قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز شرایط را آماده کرده و باید از همه ظرفیت‌های جوانان متخصص استفاده کرد. در حرکت اقتصادی و استفاده از جوانان باید ظرفیت‌ها و موانع را بشناسیم و باید با برنامه‌های دشمن و فساد مبارزه کنیم تا کاستی‌ها جبران شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه‌ای را مقام معظم رهبری از مجلس داشتند که به حق بود، در مقابله با طرح‌های متعددی که کنگره آمریکا تصویب کرده ما در مجلس کار جدی انجام ندادیم و مجلس در سال ۹۸ باید این کاستی‌ها را رفع کند./

دیدگاه ها