بروجردی: مجلس از تصمیم دولت برای محدود کردن اجرای تعهدات برجامی ایران حمایت می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر محدود شدن اجرای تعهدات برجامی ایران توسط دولت اعلام شود، مجلس شورای اسلامی نیز از این تصمیم استقبال می‌کند.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص یکساله شدن خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالگرد خروج آمریکا از برجام هستیم، باید توجه داشت که در دوران ترامپ، آمریکا اقدامات مشابه متعددی انجام داده و از پیمان‌‎های دو یا چند جانبه بین‌المللی خارج شده و نشان داده‌اند که آمریکایِ ترامپ ناقض همه تعهدات بین‌المللی بوده و قابل اعتماد نیست.

تعامل ایران با چین و روسیه ادامه پیدا می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران عضوی از برجام است و تحولات یک سال گذشته توسط مسئولین انجام شده است، بیان کرد: در طول یک سال گذشته اروپا که مخالفت رسمی خود با خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما خود اروپایی‌ها بطور کامل به برجام عمل نمی‌کردند که دلیل این رفتار آن‌ها، ترس از آمریکا بوده است.

وی افزود: البته چین و روسیه که امضا کننده برجام بودند رفتار مناسبی داشته‌اند و تعامل ایران با آن‌ها ادامه خواهد داشت.

جاده دوطرفه برجام یک طرفه شده و ایران در مسیرش تجدید نظر می‌کند

بروجردی ادامه داد: زمان بازنگری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور در برجام فرا رسیده است و در واقع با توجه به اینکه این جاده دو طرفه طراحی شده بود و ایران محدودیت فناوری هسته‌ای را پذیرفته و غربی‌ها نیز لغو تحریم‌ها را قبول کرده بودند، اکنون اما به دلیل نقض عهد آمریکا و اروپا، منافع ایران تامین نشده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در اقدامی متقابل، نشان دهد که زمان محدودیت در اجرای تعدادی از مفاد برجامی برای ایران نیز فرا رسیده است، مسئلینت این کار با شورایعالی امینت ملی است.

مجلس از تصمیم دولت برای محدود کردن اجرای تعهدات برجامی ایران حمایت می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه فردا دولت می‌خواهد برای کاهش اجرای تعهدات نظرات خود را اعلام کند، بیان کرد: اگر این کار انجام شود، مجلس شورای اسلامی نیز از این تصمیم استقبال می‌کند، چنین موضوعی در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی مطرح نشده و احتمالا فردا اعلام می‌شود./

 

دیدگاه ها