بروجردی: رئیس جمهور وضعیت جنگ روانی آمریکا علیه ایران را برای مردم تشریح کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ اگر حداقل احترامی برای ملت ایران قائل بود، دست به اقدام مفتضحانه خروج از برجام نمی‌زد و تحریم‌ها را به ملت ایران تحمیل نمی‌کرد.

 

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شماره دادن ترامپ جهت مذاکره با ایران، اظهار داشت: اقدام ترامپ در شماره دادن به ایرانیان جهت مذکره تهران- واشنگتن، بازی مضحک سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترامپ اگر به مسائل منطقه توجه داشت و حداقل احترامی را برای ملت ایران قائل بود، دست به اقدام مفتضحانه خروج از برجام نمی زد و تحریم ها را به ملت ایران تحمیل نمی‌کرد.

وی افزود: رفتار آمریکا یک بازی سیاسی است و طبیعتا با فردی که نه فقط نسبت به جمهوری اسلامی بلکه نسبت به تمامی تعهدات بین‌المللی بی احترامی کرده و یک طرفه خارج شده است، هیچ راهی برای مذاکره وجود ندارد.

بروجردی ادامه داد: مذاکره برای توافق است اما ترامپ توافق صورت گرفته را نقض کرده است بنابراین موضوع مذاکره با آمریکا یک مساله خنده دار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران هوشمندتر از این هستند که فریب توطئه های جنگ روانی آمریکا را بخورند اما لازم است شخص رئیس جمهور، وزیر خارجه و مسئولان باید وضعیت تحریم‌های آمریکا و جنگ روانی واشنگتن را برای مردم تشریح کند.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا در حالی چهارشنبه شب، طی دستوری اجرایی، بخش فلزی و معدنی ایران را مشمول تحریم اعلام کرد که این بخش پیشتر در ۱۵ مرداد ۹۷ نیز مشمول تحریم شده بود، علاوه بر آن یک بار دیگر برخی شرکت های فلزی-معدنی در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته بودند؛ موضوعی که نشان می‌دهد، آمریکا در صحنه واقعی گزینه دیگری برای فشار بر کشور ندارد و سعی می‌کند با اعلام  متعدد یک تحریم، فضای روانی علیه کشور ایجاد کند./

دیدگاه ها