بروجردی : هیچ گاه پیش از سفر به کشورهای خارجی انگشت نگاری نکردم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هیچ گاه پیش از سفر به کشور خارجی انگشت نگاری نکردم و سفرهای زیادی به دلیل مخالفتم با چنین درخواستی از سوی کشور میزبان لغو شد.

 

 

 

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه گفته می‌شود در دوران ۱۴ ساله ریاست وی بر کمیسیون امنیت ملی مجلس برای انجام برخی سفرهای خارجی، تن به انگشت نگاری داده است، اظهار داشت: در طول ۱۴ سالی که ریاست کمیسیون امنیت ملی را برعهده داشتم، یک بار هم برای انگشت نگاری در هیچ سفارتخانه اروپایی حضور نیافتم.

سفرهای زیادی را در دوران ریاستم در کمیسیون امنیت ملی به دلیل مخالفت با انگشت نگاری لغو کردم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمانی که آلمان‌ها به صورت رسمی از من بعنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی دعوت کرده بودند با همین استدلال، برای انگشت نگاری در سفارتخانه آلمان حضور نیافتم و گفتم هرگز چنین کاری را انجام نخواهم داد و درخواست عدم انجام سفر را دادم.

وی افزود: در آن مقطع آلمان‌ها گفتند ما شما را به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مستثنی می‌کنیم و فقط سایر اعضای کمیسیون برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه کنند که بازهم پاسخ دادم “ما همه عضو کمیسیون امنیت ملی هستیم و نمایندگام ملت بزرگ ایران هستیم” به دلیل عدم انجام انگشت نگاری آن سفر لغو شد و این تنها سفر خارجی نبود که به این دلیل، در دوران ریاست من بر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لغو می‌شد.

هیچ گاه در سفر به کشورهای خارجی پولی را برای بازکردن پاویون پرداخت نکردم

بروجردی ادامه داد: همواره به ظرایفی که از مبانی اصولگرایی است توجه عملی داشته‌ام و هیچ گاه نیز در یک سفر خارجی برای بازکردن پاویون پولی را پرداخت نکرده‌ام. لازم به ذکر است که بعضی از کشورهای اروپایی برای بازکردن پاویون هزینه‌ای را دریافت می‌‎کنند که من هیچ گاه این هزینه را پرداخت نکرده‌ام.

کمیسیون امنیت ملی در یک سال گذشته برای بازکردن پاویون در سفرهای خارجی هزینه پرداخت کرده است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها در سفرهایی از پاویون استفاده می‌کردم که کشور میزبان بصورت مجانی پاویون را باز می کرد، هیچ گاه حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای بازکردن پاویون نشدیم زیرا این اقدام را اتلاف بیّن بیت‌المال می‌دانم. این در حالی است که در برخی سفرهایی که در طول یکسال گذشته صورت گرفته، چنین هزینه‌هایی برای بازکردن پاویون انجام شده است./

دیدگاه ها