اینستکس بستر کار و اجرای تعهدات برجامی اروپا است فرصت‌ها برای اروپا تمدید نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه اروپا هویت مستقل تصمیم‌گیری خود را در قبال آمریکا از دست داده و از این حیث نمی‌تواند در مورد تعهدات برجامی خود نقشی ایفا کند.

 

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار  ‌خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت اینستکس در گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: اینستکس بستر کار و اجرای برجام است و موضوعی نیست که به تنهایی بتواند پاسخگوی تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران باشد.

اینستکس به تنهایی پاسخگوی تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران نیست

وی ادامه داد: تحریم‌هایی که توسط آمریکا وضع شده هیچ‌کدام توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسیده، بنابراین اروپا می‌تواند از آن تبعیت نکند و مسیر خود را ادامه بدهد.

بروجردی با تاکید براینکه فرصت‌ها همیشه برای اروپا تمدید نمی‌شود،اظهار کرد: فرصت ۶۰ روزه‌ای که با هوشمندی وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در اختیار اروپا قرار گرفت، می‌توانست مورد استفاده و بهره‌برداری خوبی از طرف آن‌ها قرار بگیرد اما در این خصوص کوتاهی غیرقابل توجیهی شد و نتیجه ضرب‌الاجل ۶۰ روزه اول به هیچ عنوان مورد قبول نبود.

اجرای تعهدات برجامی اروپا فراتر از راه افتادن اینستکس است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس  با تاکید بر این که صرف راه انداختن اینستکس اروپا نمی‌تواند ادعای اجرای برجام را داشته باشد، بیان کرد: اجرای تعهدات برجامی اروپا فراتر از راه افتادن اینستکس است و اینستکس بستر اجرای تعهدات برجامی اروپا است نه همه آن.

بروجردی با بیان این که چین و روسیه به تعهدات خود عمل می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه اروپا هویت مستقل تصمیم‌گیری خود را در قبال آمریکا از دست داده و از این حیث نمی‌تواند در مورد تعهدات برجامی خود نقشی ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بارها تاکید کردیم برجام جاده‌ای دو طرفه است و اروپا باید بداند با همان قاطعیتی که در پایان ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران تعهدات خود را کاهش داد؛ در صورت ادامه بدعهدی بازهم تعهدات خود را کاهش می‌دهد./

دیدگاه ها