بروجردی: انگلیس از توقیف نفتکش “گریس ۱” متضرر خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد حوادث آینده نشان خواهد داد در مواجه با توقیف نفتکش گریس ۱ و دستگیری خدمه آن در تنگه جبل الطارق، کشوری که در این عرصه متضرر می شود انگلیس خواهد بود.

 

 

 

علاءالدین بروجردی در گفت‌ و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برخورد انگلیسی ها با خدمه نفتکش گریس ۱  و توقیف این کشتی در تنگه جبل الطارق، گفت: انگلیس بیش از هر کشور دیگری سرسپرده ایالات متحده است و این موضوع در سالیان گذشته مشهود بوده است.

برخورد انگلیسی ها با خدمه نفتکش گریس ۱ بر خلاف موازین بین المللی است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام انگلیسی ها امری محکوم است، اظهار کرد: در واقع بریتانیا بر خلاف موازین بین المللی رفتار کرده و دچار راهزنی دریایی شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل برای تعرض به امنیت بین المللی شکایت کند.این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد حوادث آینده نشان خواهد داد کشوری که در این عرصه متضرر می شود انگلیس خواهد بود.

بریتانیا باید هر چه سریعتر اشتباه رخ داده را جبران کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا باید هر چه سریعتر اشتباه رخ داده را جبران و در این میان مسئولیت عواقب اقدام خود را بر عهده بگیرد./

پایان پیام

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دولت انگلیس هفته گذشته یک نفتکش حامل نفت ایران را به شکل غیر قانونی توقیف کرد که این امر باعث ایجاد تنش‌هایی در روابط دو کشور شده است.

جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به توقیف این کشتی گفته بود که نفتکش ایرانی در خارج از قلمرو دریایی جبل الطارق و به درخواست آمریکا توقیف شده است.

دولت جبل الطارق نیز در واکنش به این اتهام گفته است که هیچ درخواست سیاسی از هیچ دولتی برای توقیف این نفتکش دریافت نکرده است./

دیدگاه ها